طرز تهیه رب غوره

رب غوره رو درست کن تا محشرترین طعم رو به غذا بدی + طرز تهیه

A
۰

رب غوره را می تواند نوعی چاشنی خوشمزه برای غذاها باشد. شیوه تهیه را اینفوگیاهی آموزش می دهد.

این روزها که فصل غوره تازه است می توانید با آن ها بهترین چاشنی برای غذاهای ایرانی را تهیه کنید. رب غوره یک مدل از چند نوع رب است که باغوره تازه تهیه شده و به عنوان طعم دهنده در غذاها به کار می رود. شما می توانید این مدل رب را جایگزین رب های دیگر کنید تا از طعم جدیدی بهره مند شوید. در این مطلب اینفوگیاهی طرز تهیه رب غوره را آموزش می دهد.

مواد لازم برای تهیه رب غوره

غوره 1 کیلوگرم
نمک نصف فنجان
آب نصف فنجان

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره خواص آبغوره

طرز تهیه رب غوره

  1. برای تهیه رب غوره خانگی در ابتدای کاره غوره را شسته و دم آنها را جدا می کنیم، سپس روی یک پارچه تمیز آب گیر گذاشته تا رطوبت آنها را کاملا بگیرد. حالا عوره را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. و نمک را روی آن می ریزیم.

  2. حالا آب را به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم، سپس اجازه می دهیم غوره روی حرارت بماند تا کاملا نرم و پخته شود. در ادامه گاهی غوره را مخلوط می کنیم تا به صورت یکدست پخته شود.

  3. زمانی که غوره کاملا له شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس غوره را از صافی رد می کنیم تا آب آن از هسته و پوست غوره جدا شود. در ادامه آب غوره را مجددا درون قابلمه ریخته و قابلمه را روی حرارت می گذاریم.

  4. در این مرحله اجازه می دهیم آب غوره روی حرارت بماند تا کاملا غلیظ و به غلظت رب گوجه فرنگی برسد. حالا آب غوره را ۳۰ ثانیه یکبار هم می زنیم تا رب غوره ته نگیرد، زمانی که رب غوره غلیظ شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

  5. در نهایت اجازه می دهیم رب غوره در فضای آشپزخانه بماند تا کاملا خنک شود. در ادامه رب غوره را درون یک ظرف درب دار ریخته و درب آنرا محکم می بندیم، سپس در یک جای خشک و خنک نگهداری می کنیم. نوش جان.

 

منبع: پانا مگ
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها