طالبی برای دیابتی ها | قند میوه طالبی

آیا دیابتی ها می تونن طالبی بخورن؟

A
۰

افراد مبتلا به دیابت بهتر است به میزان قندی که دریافت می کنند توجه بیشتری داشته باشند در این مطلب درباره قند میوه طالبی و میزان استفاده آن برای این افراد می خوانید.

طالبی از میوه های فصل گرم است که حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان است و می تواند برای حفاظت از بدن در برابر انواع بیماری ها مفید باشد. اما آیا خوردن این میوه به افراد مبتلا به دیابت هم توصیه می شود؟ و اینکه میزان قند موجود در طالبی چقدر است؟ در ادامه پاسخ این سوال ها را بخوانید.

خوردن طالبی توسط افراد مبتلا به دیابت

برخی از مبتلایان به دیابت بر این باورند که چون قند موجود در صیفی‌جات از نوع قند میوه و طبیعی است پس می‌توانند از این میوه‌ها به راحتی و بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند و گاهی هم آب این میوه‌ها را جایگزین آب مصرفی بویژه در فصول گرم سال می‌کنند. اما به گفته دکتر امانی این باور، یکی از اشتباهات رایج حتی در بین افراد تحصیلکرده و همچنین در میان بسیاری از پزشکان متخصص و فوق‌تخصص است که گاه ممکن است به گمراهی فرد مبتلا به دیابت و در نهایت به عدم کنترل بیماری بینجامد.لازم است بدانید بدون شک مصرف بیش از حد؛ قند این میوه‌ها جذب شده و قند خون را بالا می‌برد. اما این نکته مهم را هم باید در نظر داشت که گاه فرد به دلیل ناآگاهی یا آگاهی ناکافی، از خوردن این منابع با ارزش خودداری می‌کند یا به اندازه کافی از آن‌ها استفاده نمی‌کند، در حالی که به مواد مغذی موجود در آنها بسیار نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:ملون رو چجوری از طالبی تشخیص بدیم؟

طالبی برای دیابت

این متخصص تصریح می‌کند مبتلایان به دیابت می‌توانند همچون افراد عادی میوه بخورند، اما ضروری است که به صورت جداگانه و در چند وعده باشد.

محتوای بالای آب طالبی باعث افزایش محتوای آب در بدن ما می شود و به بدن کمک می کند تا گلوکز اضافی را دفع کند و در نتیجه سطح گلوکز خون افراد دیابتی را کاهش دهد. اگرچه طالبی حاوی کربوهیدرات است و هنگام خوردن می تواند باعث افزایش لحظه ای سطح گلوکز خون شود، اما حاوی فیبر و سایر مواد مغذی است که در طول زمان سطح قند خون را کنترل می کند. همچنین، طالبی دارای شاخص گلیسمی پایین ۴ است که باعث می شود بدن آن را به آرامی هضم کند و از افزایش ناگهانی سطح قند خون جلوگیری می کند.

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یا سایر شرایطی که به رژیم غذایی با قند کم نیاز دارند، باید در مصرف طالبی احتیاط کنند

منبع: پزشکت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها