آیا انگور برای سلامت شما مفید است؟

A
۰

همه انواع انگور حاوی پلی فنول هستند. پلی فنول ها ترکیباتی هستند که به انگور و برخی گیاهان دیگر رنگ های زنده می بخشند.

وقتی انگور می خورید، طعم آبدار، شیرین و خوبی دریافت می‌ کنید. شما همچنین مقداری مواد مغذی و آنتی اکسیدان دریافت می کنید که به شما کمک می کند تا جوان بمانید. انگور کم کالری و تقریباً بدون چربی است. برخی از انواع انگور دارای دانه های خوراکی هستند. انواع دیگر بدون هسته هستند. خوردن انگور بدون هسته ممکن است راحت تر باشد، اما انگور با دانه شیرین تر است. خود دانه می تواند کمی طعم تلخی داشته باشد. انگوری که در میوه فروشی ها موجود است به عنوان انگور سفره شناخته می شود. انگور هزاران سال است که وجود داشته است و انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • سبز شفاف
  • سیاه
  • رنگ بنفش
  • قرمز

انگور منبع خوبی از پلی فنول ها است

همه انواع انگور حاوی پلی فنول هستند. پلی فنول ها ترکیباتی هستند که به انگور و برخی گیاهان دیگر رنگهای زنده می بخشند. آنها همچنین به محافظت در برابر بیماریها و آسیبهای محیطی کمک می کنند. پوست و پالپ انگور حاوی بیشترین پلی فنول است. آنها همچنین دارای بالاترین توانایی آنتی اکسیدانی هستند. انگور تا حد زیادی به دلیل محتوای پلی فنول آن برای شما مفید است. پلی فنول ها به مبارزه با موارد زیر کمک می کند:

  • دیابت
  • سرطان
  • بیماری آلزایمر
  • بیماری ریه
  • پوکی استخوان
  • بیماری قلبی

مصرف انگور چه فوایدی برای سلامت ما دارد؟

انگور برای سلامت قلب مفید است

برای داشتن قلب سالم انگور بخورید. مصرف انگور سطح نیتریک اکسید را در خون افزایش می دهد، مسأله ای که جلوی لخته شدن خون را می گیرد و در مجموع به سلامت قلبی عروقی کمک می کند. بنابراین، انگور گزینه ی مناسبی برای کاهش احتمال حمله ی قلبی محسوب می شود. این میوه حاوی مقادیر زیادی فلاونوئید است، موادی که انگور هم رنگ و هم خاصیت آنتی اکسیدانی خود را از آنها می گیرد.یک خاصیت دیگر این آنتی اکسیدان ها این است که از تجمع پلاکت های خون می کاهند و خون را از سموم درون آن پاک می کنند.

انگور به سلامت چشم کمک می کند

انگور حاوی آنتی اکسیدان‌ های لوتئین و زاكزانتین است كه می‌ تواند به حفظ سلامت چشم كمک كند. به این ترتیب، آنها می‌ توانند اکسیداتیو را کاهش دهند. درمان استرس، کاهش آسیب به شبکیه چشم و کمک به جلوگیری از آب مروارید از مزایای دیگر این آنتی‌ اکسیدان‌ ها هست.

نتایج آزمایشات آزمایشگاهی نشان داده‌ اند که رزوراترول موجود در انگور می‌ تواند در برابر مشکلات مختلف چشم از جمله دژنراسیون ماکولا وابسته به سن، گلوکوم، آب مروارید و موارد دیگر محافظت کند.

انگور سبب تقویت حافظه می شود

تحقیقات نشان می دهد که میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها مانند آب انگور به کاهش استرس اکسیداتیو که منجر به پیری می شود کمک می کند. در مطالعات، این کاهش عملکرد، حافظه کلامی و عملکرد حرکتی را افزایش داد. مطالعه‌ای در سال 2009 نشان داد که مصرف آب انگور که به مدت 12 هفته یادگیری کلامی را در بزرگسالانی که حافظه رو به زوال داشتند اما زوال عقل نداشتند، افزایش داد.

انگور به پیشگیری از سندرم متابولیک کمک می کند

با توجه به مطالعات موسسه ملی قلب، خون و ریه، سندرم متابولیک اصطلاحی برای گروهی از عوامل خطر است که خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و سکته را افزایش می دهد. این عوامل خطر عبارتند از تری گلیسیرید بالا کلسترول خوب پایین فشار خون بالا قند خون بالا غذاهای غنی از پلی فنول مانند انگور به محافظت در برابر سندرم متابولیک کمک می کنند.

انگور ویتامین K را در بدن تامین می کند

ویتامین K به لخته شدن خون شما کمک می کند. کمبود ویتامین K شما را در معرض خطر خونریزی قرار می دهد. همچنین ممکن است خطر پوکی استخوان را افزایش دهد، اگرچه مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

انگور حاوی فیبر است

انگور حاوی مقدار کمی فیبر محلول است، که سطح کلسترول و قند خون را کاهش می دهد. اگر یبوست دارید، خوردن فیبر بیشتر می تواند به شما در رفع آن کمک کند.

کشمش هم در واقع انگور کم آب است. آنها مملو از پلی فنول ها هستند. کشمش حاوی مقادیر کمی آب است، بنابراین نسبت به انگور تازه میزان آنتی اکسیدان بیشتری دارد. کشمش حاوی قند و کالری بیشتری است و در عین حال سیر کننده کمتری نسبت به انگور است، بنابراین بهتر است آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

چگونه انگور را در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

انگور در ظرف پذیرایی جایگاهی خاص دارد، و دارای مصارف دیگری نیز می باشد. این میوه جهت تهیه شیره انگور، کشمش، مویز، سرکه، ژله، آب انگور و مربا هم مورد استفاده قرار می گیرد. انگور میوه بسیار خوبی برای سلامت شماست. آنها مملو از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی هستند. آنها همچنین حاوی فیبر هستند و یک غذای کم کالری هستند. روش های دیگر برای مصرف انگور عبارتند از:

  • از انگور تازه آب بگیرید
  • آب انگور 100% بدون شکر اضافه شده بنوشید.
  • آن را به سالاد سبز یا سالاد میوه اضافه کنید.
  • این میوه را خرد کرده و به دستور سالاد مرغ مورد علاقه خود اضافه کنید.
  • انگور یخ زده را برای یک میان وعده تابستانی با طراوت بخورید.

انگور حاوی قند طبیعی است، اما به عنوان یک ماده غذایی با شاخص گلیسمی پایین (GI) در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که بعید است یک وعده انگور واحد قند خون شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اما کشمش داستان دیگری دارد. قند موجود در کشمش در طی فرآیند کم آبی غلیظ می شود. این باعث می شود سطح GI آنها به حد متوسط ​​برسد.

دیدگاه
آخرین اخبار