خواص دمنوش بنفشه برای خواب | رفع بی خوابی با دمنوش بنفشه

بی خوابی های شبانه رو با مصرف دمنوش بنفشه درمان کن

A
۰

دمنوش بنفشه می تواند برای بی خوابی موثر باشد. عدم تمرکز و حواس پرتی های زیاد از مهم ترین عوارض بی خوابی در دراز مدت هستند. در این مطلب اینفوگیاهی استفاده از دمنوش بنفشه برای بی خوابی را به شما توصیه می کند.

از مهم ترین داروهای گیاهی که برای کمبود خواب توصیه می شود؛ دمنوش بنفشه است. بی خوابی یا کم خوابی ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد اما در طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و یا سرطان را افزایش می دهد. همچنین از مهم ترین نشانه های کمبود خواب در افراد اختلال تمرکز است که ممکن است دردسرساز شود. در این مطلب یکی از بهترین راه حل ها برای از بین بردن کم خوابی را به شما معرفی کردیم. شما می توانید با نوشیدن دمنوش بنفشه تا حدودی این مشکل را رفع کنید.

علل استفاده از بنفشه برای بی خوابی

مزاج گیاه بنفشه سرد و تر است، اگر بی خوابی ما ناشی از خشکی مغز یا گرم و خشک بودن دِماغ باشد، گل بنفشه می تواند برای درمان کم خوابی داروی خوبی محسوب شود مشروط بر اینکه مزاج فرد در نظر گرفته شود. به هر شکلی میزان رطوبت مغز کم شود بی خوابی زیاد خواهد شد؛ کم شدن رطوبت مغز می تواند ناشی از کم خوری به علت روزه گرفتن طولانی، رژیم غذایی نادرست، عصبانیت پیاپی، ترشح زیاد صفرا باشد.

شب کاری طولانی و زیاد بیدار بودن در افراد منجر به خشکی دِماغ می شود همچنین خوابیدن زیاد نیز همین عملکرد را در بدن فرد به وجود می آورد؛ فردی که ورزش سنگین انجام می دهد و یا شاطرهایی که جلوی تنور نانوایی کار می کنند نیز خشکی دِماغ دارند. وقتی مغز مدام در حال فعالیت و چالش باشد تولید حرارت می کند و این حرارت از بین رفتن رطوبت را به همراه دارد که در نهایت منجر به خشکی مغز می شود، در واقع هر مکانیزمی که منجر به کاهش رطوبت در مغز شود بی خوابی را در فرد ایجاد خواهد کرد. هر مکانیزمی که منجر به کم شدن رطوبت در مغز شود برای بی خوابی ایجاد خواهد کرد و گیاه بنفشه برای هر بیماری که پایه خشکی دارد کمک کننده است.

دمنوش بنفشه برای خواب

گیاه بنفشه به ویژه برای بیماری های پوستی از جمله خارش، خشکی و التهابات پوستی موثر است، بنفشه حاوی ماده لزج و مرطوب کننده موسیلاژ است که می تواند در بیماری های ریوی و خشونت صدا موثر باشد همچنین بنفشه می تواند در درمان آسم و آلرژی هایی که ناشی از گرما و خشکی است تاثیر مثبت بگذارد.

این گیاه را می توان به شکل مالیدنی روغن یا کرم در بیماری های پوستی و به شکل عرقیجات و شربت استفاده کرد، که شربت آن در بازار موجود است و این شربت عمدتا برای مشکلات ریوی و ضد سرفه استفاده می شود؛ برای درمان کم خوابی نیز می توان بنفشه را به شکل دمنوش استفاده کرد.

طرز تهیه دمنوش بنفشه

 مقداری آب را به مقدار لازم درون کتری ریخته و بر روی شعله مستقیم گاز قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا آب به جوش آید.  سپس مقداری از گل بنفشه را درون قوری بریزیم و به آن آب جوش اضافه کنیم سپس درب قوری را می گذاریم و قوری را بر روی شعله غیر مستقیم گاز قرار می دهیم و حدود ۲۰ دقیقه زمان می دهیم تا دمنوش دم بکشد و حاضر شود. زمانی که دمنوش حاضر شد ، می توانیم بوسیله یک صافی دمنوش را صاف کنیم .

نکته مهم برای تهیه دمنوش گل بنفشه این است که این دمنوش گیاهی نباید بجوشد ، زیرا جوشیدن زیاد باعث کاسته شدن خواص درمانی این دمنوش گیاهی خواهد شد . زمانی که این دمنوش گیاهی حاضر شد ، بهتر است همان زمان میل شود و اگر دمنوش باقی بماند باید آن را دور بریزید و نگه ندارید. طعم دادن به دمنوش های گیاهی اختیاری می باشد و برای اینکه طعم متفاوتی داشته باشید ، می توانید مقداری عناب ، دارچین و یا هر چیز دیگری را که دوست دارید ، به دمنوش خود اضافه کنید و طعم های جدیدی را بدست آورید. حتی برای اینکه طعم شیرین به دمنوش خود بدهید ، می توانید مقداری نبات یا عسل به آن اضافه کنید.

نحوه مصرف دمنوش بنفشه برای رفع بی خوابی

توصیه می شود برای درمان کم خوابی یک تا دو بار در طول روز دم کرده گیاه بنفشه استفاده شود اما برای بیماری های ریوی باید هر ۸ ساعت یک بار از آن استفاده کرد.

برای این کار کافی است که گل بنفشه را درون قوری بریزیم و به آن آب جوش اضافه کنیم سپس درب قوری را می گذاریم و قوری را بر روی شعله غیر مستقیم گاز قرار می دهیم و حدود ۲۰ دقیقه زمان می دهیم تا دمنوش دم بکشد و حاضر شود.

منبع: جهان شیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها