ماسک های گیاهی برای رفع جوش های سرسیاه پوست

A
۰

ماسک های گیاهی برای رفع جوش های سرسیاه پوست، از بخور و ماسک های گیاهی مختلف میگوید که سبب کاهش یا برطرف شدن دانه های سرسیاه پوست می شوند.

جوش‌ های سرسیاه به دلایل مختلفی روی پوست ظاهر می‌ شوند و به طور معمول همیشه با آن‌ ها درگیری داریم. بینی از جمله نقاطی است که بیشتر جوش‌ های سرسیاه روی آن وجود دارند. خبر خوب این است که شما می‌ توانید برای رفع این مشکل آزار دهنده، از ماسک برای جوش سرسیاه کمک بگیرید. اگر به دنبال ماسک برای جوش سرسیاه هستید، موارد زیر را به شما پیشنهاد می‌ کنیم.

بخور گیاهی برای رفع جوش های سرسیاه

مؤثر ترین راه رهایی از شر جوش ‎‌های سرسیاه و سرسفید پوست، بخور گیاهی است، زیرا این نوع بخور سبب می‌ شود که منافذ پوست باز شوند و آلودگی‌ ها از درون آن ها بیرون بیایند. بهرین گیاهان برای بخور پوست‌ هایی که جوش های سرسیاه یا سرسفید دارند بابونه، بومادران، رازیانه و گزنه سفید است. از هر يک از این گیاهان یک قاشق غذا خوری در آب جوشان بریزید، سپس حوله‌ ای روی سر بیندازید و به مدت ده دقیقه پوست را روی بخار آن نگهدارید.

در این هنگام منافذ پوست باز می‌ شود و شما به آسانی می‌ توانید با یک پارچه نخی تمیز يا یک دستمال کاغذی، پوست را در ناحیه جوش های سرسیاه به آرامی بفشارید و دانه‌ ها را بیرون بیاورید. هیچگاه با ناخن، جوش ها و دانه‌ های سرسیاه یا سرسفید پوست را تحریک نکنید، زیرا علاوه بر گسترش عفونت جای آن نیز باقی می‌ ماند. پس از خارج کردن دانه‌ ها، پوست را با آب سرد بشویید تا منافد پوست تنگ تر شود.

ماسک های گیاهی موثر برای برطرف کردن جوش های سرسیاه

ماسک عسل و جوانه گندم

عسل علاوه بر تقویت پوست و شفا بخشی، پاک‌ کننده خوبی است. يک قاشق غذا خوری عسل را به آرامی حرارت دهید و روی قسمت‌ هایی از پوست که دارای دانه‌ های سرسیاه است بگذارید. پس از ۱۵ دقیقه با يک تكه پنبه و آب نیم گرم پوست را تمیز کنید و بعد بشویید. اگر پوستتان علاوه بر دانه‌ های سرسیاه، لک نيز دارد می‌ توانید از جوانه گندم و عسل استفاده کنید. به این ترتیب که مقداری جوانه طبیعی گندم را به يك قاشق عسل بیفزایید و کاملا مخلوط کنید. ماسک عسل و جوانه گندم را به مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر روی پوست بگذارید و در این فاصله استراحت کنید. بعد با آب نیم گرم و پنبه پوست را تمیز کنید. پس از آن صورت را با آب سرد بشویید.

رفع دانه های سرسیاه با ماسک بلغور جو دوسر

ماسک بلغور جو دو سر یکی از ماسک‌ های بسیار مفید برای پوست‌ هایی است که دانه‌ های سرسیاه در آن دیده می‌ شود. برای تهیه این ماسک، جو دو سر را بپزید و با بادام کوبیده مخلوط کنید و به شکل خمیر درآورید. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب نیم گرم بشویید.

ماسک لیمو ترش

آب لیمو ترش به تنهایی و یا همراه با مواد دیگر روی جوش‌ های سرسیاه اثر بسیار خوبی دارد. آب لیمو ترش با گلاب یا سفیده تخم‌ مرغ ماسک خوبی می‌ سازد که دانه‌ های سرسیاه را از پوست بیرون می‌ کشد، به ویژه سفیده تخم‌ مرغ و آب لیمو ترش که نتیجه بهتری دارد و پوست را کاملا تمیز می‌ کند.

برای تهیه این ماسک، آب نصف ليمو ترش را با سفيده يک تخم‌ مرغ در ظرف کوچکی حرارت دهید تا غلیظ شود. سپس 3 قطره تنتور ساده بنژوان به آن بیفزایید و روی پوست بگذارید. پس از ۱۵ دقیقه ماسک را بردارید و پوست را با آب نیم گرم بشویید.

رفع دانه های سرسیاه

ماسک شیر برای رفع دانه های سرسیاه

شیر بسیار مفید است به ویژه برای پوست‌ هایی که دارای دانه‌ های سرسیاه است، زیرا سبب می‌ شود که دانه‌ ها از پوست خارج شوند و پوست پاک شود. پیش از استفاده از شیر، ابتدا باید پوست را با آب گرم بشویید.

سپس به مدت ده دقیقه پوست را با شیر نیم‌ گرم کمپرس کنید. راه دیگر استفاده از شیر این است که ۴ قاشق غذا خوری بومادران با بابونه را در دو فنجان شیر سرد بریزید و بعد از چند دقیقه آن را از صافی بگذرانید. مایع به دست آمده را پیش از استفاده حرارت دهید تا نیم گرم شود سپس پوست را با آن کمپرس کنید.

ماسک گل برای جوش‌ های سیاه

گل ریواس، بابونه و بنفشه را بجوشانید، وقتی بخار کرد صورت را با بخار آن بخور بدهید و بعد یک قاشق روغن زیتون و یک زرده تخم مرغ، که قبلاً مخلوط کرده‌ اید را به صورت ماسک به روی صورت بگذارید بعد از شستن ماسک، کمی الکل سفید را با پنبه به صورت بمالید تا ضد عفونی شود.

ماسک ژل آلوئه ورا

ژل طبیعی آلوئه ورا یک درمان فوق‌ العاده انواع مشکلات پوستی است. برای از بین بردن دانه‌ های سر سیاه بینی هم می‌ توانید روی ژل آلوئه ورا حساب کنید. به همین منظور یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا را روی بینی بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب ولرم بشورید. این ماسک بی‌ نظیر را حداقل ۲ بار در هفته تکرار کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها