روش نگهداری گیلاس برای زمستان

نگهداری گیلاس بعد از فصل تابستان | نحوه نگهداری گیلاس

A
۰

هنگام خرید گیلاس، به دنبال گیلاس هایی باشید که ساقه های سبز روشن و پوست براق با رنگ تیره دارند. لذیذ ترین گیلاس ها باید متراکم و سفت باشند.

گیلاس یکی از میوه های بسیار خوشمزه و پر طرفدار تابستانی است. گیلاس به هر صورتی که خورده شود، مصرف آن لذت بخش است. فصل گیلاس همیشه بسیار کوتاه است، بنابراین بسیار مهم است که از این میوه تا زمانی که در بهترین حالت خود است استفاده کنید و از نحوه نگهداری گیلاس نیز به طور صحیح آگاهی یابید. گیلاس را می توان از انواع بازارهای میوه فروشی خریداری کرد.

هنگام خرید گیلاس، به دنبال گیلاس هایی باشید که ساقه های سبز روشن و پوست براق با رنگ تیره دارند. لذیذ ترین گیلاس ها باید متراکم، سفت و گوشتالو باشند و هیچگونه علائم کبودی یا فساد روی بدنه خود نداشته باشند بنابراین نحوه نگهداری گیلاس در میوه فروشی نیز برای سالم ماندن گیلاس ها از نکات حائز اهمیت است.

نحوه نگهداری گیلاس

سعی کنید همیشه گیلاس را سرد نگه دارید. گیلاس اگر در دمای اتاق بماند به سرعت فاسد می‌ شود، بنابراین باید بلافاصله پس از رسیدن به خانه از فروشگاه مواد غذایی، آنها را در یخچال بگذارید. زمانی که گیلاس در یخچال قرار می گیرد، می تواند حدود یک هفته بماند. نیازی به پوشاندن آنها نیست.

وقتی میوه‌ها و سبزیجات را می‌ شویید، آب می‌ تواند به داخل پوست آنها نفوذ کند و باعث خراب شدن آنها با سرعت بیشتری شود. همین امر در مورد گیلاس نیز صدق می کند، بنابراین از آبکشی آنها تا زمان مصرف خودداری کنید. گیلاس را تا آخرین لحظه از ساقه جدا نکنید. ساقه های سبز روشن گیلاس نشان دهنده تازگی آن است و چسبیدن آنها به گیلاس به حفظ میوه کمک می کند.

آموزش نگهداری از گیلاس

نحوه نگهداری گیلاس با استفاده از انجماد

گیلاس را منجمد کنید تا بتوانید در تمام طول سال از آن لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که گیلاس ها در فریزر شکل خود را از دست می دهند، اما همچنان برای انواع مرباها، اسموتی ها و شربت هایی که دلتان می خواهد بسیار مناسب خواهند بود. در اینجا مراحل انجماد کردن گیلاس ها آورده شده است.

فریز کردن راهی عالی برای نگهداری طولانی‌ مدت گیلاس و اطمینان از حفظ تازگی و طعم آن است. برای این کار گیلاس‌ ها را شسته و در صورت تمایل هسته‌ های آن را جدا کنید. سینی عمیقی تهیه‌ کرده و گیلاس‌ ها را به صورت یک لایه روی آن ریخته و در فریزر بگذارید.

بعد از گذشت یک ساعت، گیلاس‌ ها را درآورده و در دو عدد کیسه‌ فریزر بریزید. در این مرحله گیلاس‌ ها باید کاملاً سفت باشند. هوای کیسه‌ های پلاستیک را کاملاً گرفته و آنها را مهر و موم کنید و مجدداً در فریزر بگذارید. با این روش تا یک سال می‌ توان از گیلاس‌ ها نگهداری کرد.

نحوه خشک‌ کردن گیلاس

از دیگر روش‌ های نگهداری طولانی‌ مدت گیلاس، خشک‌ کردن آن است.

  1. ابتدا فر را به دمای ۷۴ درجه سانتی‌گراد برسانید.
  2. گیلاس‌ ها را با آبی هم دمای محیط شسته و کاملاً خشک‌کنید.
  3. گیلاس‌ ها را به صورت یک لایه روی سینی فر پهن کنید؛ به‌گونه‌ای که فضای خالی بین آنها وجود داشته و به هم نچسبند.
  4. دمای فر را به ۵۷ درجه سانتی‌گراد کاهش داده و سینی را داخل فر بگذارید. سپس اجازه دهید گیلاس‌ ها به مدت ۶ ساعت گرما ببینند.
  5. بعد از خشک شدن شبیه کشمش شده که باید آنها را در ظرف درب داری ریخته و در فریزر نگهداری کنید.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها