کاهش وزن با رژیم گیاهخواری

A
۰

اگر به دنبال کاهش وزن هستید یکی از انتخاب ها رژیم گیاهخواری است. در رژیم گیاهخواری شما گوشت، ماهی، تخم مرغ یا محصولات لبنی استفاده نمی کنید.

اگر به دنبال آب کردن چندین کیلو وزن اضافی هستید یکی از انتخاب های پیش رو رژیم گیاهخواری یا وگان است. در رژیم گیاهخواری شما گوشت، ماهی، تخم مرغ یا محصولات لبنی استفاده نمی کنید. به جای مواد خوراکی گفته شده، افراد گیاهخوار از مواد غذایی تازه مانند میوه و سبزیجات، لوبیا و حبوبات و همچنین شیرهای گیاهی، محصولات غیر لبنی و جایگزین های گوشت بهره می برند. در رابطه با رژیم گیاهخواری چندین باور غلط وجود دارد که یکی از آنها در رابطه با تاثیر رژیم گیاهخواری در کاهش وزن است. بسیاری از افراد تصور می کنند تنها با گیاهخوار شدن می توانند به وزن ایده آل خود برسند در صورتی که در این نوع رژیم هم برای کاهش وزن باید اصول مشخصی را رعایت کرد. با ما همراه باشید تا با روش های کاهش وزن با رژیم گیاهخواری آشنا شوید.

سلول‌های چربی

سلول‌ های چربی در اثر مصرف مداوم مواد سرخ شده به خصوص مواد نشاسته‌ ای به وجود می‌ آیند. مواد پخته و دگرگون شده به علت نداشتن آنزیم های طبیعی، هضم نمی‌ شوند و اصولا سیستم گوارش را فلج می‌ کنند. نتیجه این امر تورم سلول‌ هاست که عملکرد اندام ها به خصوص مفاصل را دچار نقص می‌ کند.

علت اصلی چاقی، مواد نشاسته‌ ای هستند

مصرف مواد نشاسته‌ ای مانند نان سفید، شیرینی، برنج و سیب‌زمینی سرخ شده در سیستم گوارش اختلال بوجود می‌ آورد. این مواد هضم نشده و به صورت چربی در قسمت های مختلف بدن انبار می‌ شوند. علت آن این است که انسان اصولا چربی‌ خوار نیست. چربی‌ های اشباع نشده مانند مارگارین و روغن‌ های دیگر، کلسترول خون را بالا می‌ برند و عامل بسیاری از بیماری های عروقی هستند. بدن، آنها را در دیواره رگها ذخیره می کند و آن وقت است که شما باید مرتب، قرص‌ های ضد کلسترول بخورید.

هر چقدر مواد نشاسته ای دوست داشتنی و خوشمزه هستند به همان اندازه هم اگر مصرف آنها درست و مناسب نباشد می توانند برای بدن مضر باشند. گندم، ذرت و سیب زمینی از جمله گیاهانی هستند که نشاسته فراوانی در آن ها وجود دارد. باقی ماندن مواد نشاسته ای در معده باعث ایجاد نفخ و تولید گاز می گردد و هضم و جذب مواد غذایی را به تاخیر می اندازد و سبب یبوست و حبس البول می شود.

کاهش وزن با تغذیه گیاهی

در طب سنتی یبوست مادر همه بیماری‌ ها است و افراد مبتلا به آن دچار بد خوابی، دیرخوابی و کم خوابی هستند، همچنین این افراد خواب‌ های آشفته می‌ بینند همچنین مصرف غذاهای دارای طبع سرد مانند کاهو‌، خیار، گوجه فرنگی، لیمو ترش‌، سرکه‌، با یکدیگر در سفره‌ های مردم سبب می‌ شود مزاج آنها از حالت تعادل خارج شود.

مواد قندی موجود در کربوهیدرات ها می توانند منبع مهمی از انرژی در زمانی باشند که به آنها نیاز است. اگر بدن احتیاج فوری به تمام انرژی های موجود در مواد غذایی نداشته باشد، ممکن است آنها را به شکل قند در کبد و عضلات ذخیره نماید. اگر یک فرد مواد قندی بیشتری از آنچه باید استفاده یا ذخیره شود بخورد، بدن او این مواد را برای استفاده های بعدی، تبدیل به سلول های چربی می کند. اگر این انرژی مورد نیاز نباشد، در سلول های چربی باقی می ماند و زیاده روی در هر وعده غذایی می تواند به تدریج منجر به اضافه وزن و چاقی شود.

توصیه‌های سلامتی

  • هر شب قبل از خواب دهان را با آب نمک شستشو دهید.
  • غذاهای خیلی سرد و خیلی داغ را مصرف نکنید، زیرا برای معده مناسب نبوده و باعث سوء هاضمه می‌ گردد.
  • در هر وعده غذایی حتی الامکان یک نوع غذا میل کنید و از خوردن غذاهای مختلف و ترکیب شده بپرهیزید.
  • از خوردن شام، دیر وقت خودداری نمایید. سعی کنید شام خود را هنگام غروب آفتاب صرف کنید.
  • هنگام عصبانیت، از غذا خوردن اجتناب کنید. تا زمانی که فکر شما آرام گردد صبر کنید و سپس غذا بخورید، چون هنگام عصبانیت سموم از غدد ترشح شده و وارد جریان خون می‌ شود.
  • مصرف نان و غلات فرآوری شده را محدود کنید.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها