نحوه تهیه سمبوسه | طرز تهیه سمبوسه با سیب زمینی

سمبوسه گیاهی با سیب زمینی رو نواب ابراهیمی این مدلی درست می کنه

A
۰

می توانید تنها با ترکیب عدس و سیب زمینی یک سمبوسه گیاهی خوشمزه برای افراد وگان درست کنید. روش تهیه این مدلی غذای گیاهخواری را در ادامه می خوانید.

سمبوسه گیاهی درست کنید اگر می خواهید یک میان وعده یا پیش غذای سالم برای افراد گیاهخوار و یا کودکان داشته باشید. این مدل غذا با سیب زمینی و عدس تهیه می شود و در آن از سوسیس و یا گوشت استفاده نشده است. شیوه تهیه سمبوسه برای افراد وگان را در ادامه بخوانید.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه گیاهی

عدس        ۱ لیوان
پیاز متوسط ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
نان لواش به مقدار لازم
جعغری خرد شده ۱ کاسه کوچک
روغن به مقدار لازم
فلفل قرمز به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:کوکو سیب زمینی بدون تخم مرغ برای گیاهخواران

سمبوسه گیاهی

روش تهیه سمبوسه وگان

  1. پوست سیب‌زمینی رو بگیرید و به قطعات درشت تقسیم کنید. به همراه مقداری آب و نمک داخل یک قابلمه‌ی مناسب بریزید، روی حرارت قرار بدید و اجازه بدید حدود 30 دقیقه خوب آبپز بشه و از روی حرارت بردارید. بعد سیب‌زمینی‌ رو با گوشتکوب له کنید تا کامل پوره و یکدست بشه.

  2. پیازها رو پوست بگیرید و به شکل خلال‌های نازک خرد کنید. داخل قابلمه‌ای که از قبل داغ شده روغن بریزید، پیازها رو اضافه کنید و روی حرارت زیاد 10 تا 15 دقیقه تفت بدید.

  3. عدس‌ها رو به همراه نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه به پیازها اضافه کنید. کمی به هم بزنید و بعد داخل قابلمه آب بریزید. 80 دقیقه زمان بدید تا عدس‌ها خوب بپزن.

  4. نون لواش رو مستطیلی برش بزنید، به طوری که عرض هر مستطیل به طولش، نسبت تقریباً 1 به 4 داشته باشه. پوره‌ی عدس و سیب‌زمینی رو به شکل مثلث روی یکی از گوشه‌های نون قرار بدید و تا بزنید. لبه‌ی مثلثی که تا زدید باید دقیقاً روی لبه‌ی لایه‌ی زیریش قرار بگیره تا ظاهر سمبوسه‌ مرتب باشه. این کار رو تا آخر تکرار کنید و برای بستنش، اضافه‌ی آخر نون رو برگردونید داخل فضای بین آخرین تاخوردگی.

  5. داخل تابه روغن بریزید و اجازه بدید روی حرارت کم داغ بشه. سمبوسه‌ها رو داخل روغن بخوابونید، چند دقیقه زمان بدید و بعد پشت و رو کنید. دو طرف سمبوسه که خوب سرخ شد، تابه رو از روی حرارت بردارید. سمبوسه‌ها رو داخل ظرف بچینید و با سس یا چاشنی دلخواه میل کنید. نوش جان!

 

منبع: نواب ابراهیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها