طرز تهیه باقلا قاتق شمالی | روش تهیه باقلا قاتق با شوید تازه

شوید تازه بخر که ناهار باقلا قاتق مجلسی داریم + طرز تهیه

A
۰

باقلا قاتق از محبوب ترین غذاها میان افراد شمال کشور است که با شوید تازه و باقلا تهیه می شود. در ادامه شیوه تهیه این غذا را به شیوه نواب ابراهمی و با لوبیا می خوانید.

باقلا قاتق از غذاهای محبوب و مجلسی در شمال کشور است که با باقلا پوست کنده شده تهیه می شود. این غذا در واقع نوعی خورشت یا خوراک به حساب می آید که هم با نان و هم با برنج می توانید نوش جان کنید. نواب ابراهیمی این غذا را با لوبیا کشاورز به جای باقلا تهیه می کند. در ادامه مواد لازم و شیوه تهیه باقلا قاتق با لوبیا کشاورز را می خوانید.

مواد لازم برای تهیه باقلا قاتق با لوبیا

کره 100 گرم
سیر 5 حبه
لوبیا کشاورزی(لوبیا رشتی) نصف لیوان برای هر نفر
شوید 5 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 1 عدد
آب تا جایی که روی مواد را بگیرد
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
زردچوبه 1 قاشق چای خوری

باقلا قاتق

روش تهیه باقلا قاتق شمالی

  1. لوبیا کشاورزی رو حداقل ۱۲ ساعت خیس کنید و بعد پوستشون رو بگیرید. اگه دوست داشتید خیس‌ خورده و پوست‌گرفته شده‌ش رو هم می‌تونید بگیرید.

  2. سیر و کره رو توی قابلمه تفت بدید. ۳۰ ثانیه بعد لوبیا کشاورزی اضافه کنید و 5-6 دقیقه تفت بدید. حالا شوید خشک، ادویه (زردچوبه، نمک و فلفل) و 2 لیوان آب اضافه کنید. اگه دوست داشتید آبدارتر باشه 4 لیوان آب اضافه کنید.

  3. یه دونه تخم مرغ توی خورشت بشکنید و بذارید 2 دقیقه بپزه.همین 2 دقیقه برای تخم مرغ کافیه. می‌تونید مثل ویدئو، تخم مرغ رو هم نزنید و به حالت نیمرو توی خورشت بذارید.

  4. این خورشت گیلانی رو می‌تونید در کنار یه یه کته خوشپخت به عنوان یه وعده‌ی غذایی و یا به عنوان پیش غذا میل کنید و حالشو ببرید.

 

منبع: نواب ابراهیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها