طرز تهیه توپک خرمایی با شیره | طرز تهیه توپک خرمایی مجلسی

با این توپک خرمایی از مهمونایی که رژیم هستن؛ پذیرایی کن

A
۰

توپک خرما را می توانید با شیره درست کنید تا هم خوشمزه و مقوی باشد و هم بهترین انتخاب برای پذیرایی از مهمان ها. شیوه تهیه را در ادامه می خوانید.

توپک خرمایی یک میان وعده مناسب و رژیمی است برای افرادی که دوست دارند خوراکی های خوشمزه و مقوی نوش جان کنند. این مدل توپک خرمایی که اینفوگیاهی آموزش می دهد با شیره و بدون بیسکوییت تهیه شده است و شما می توانید با خیال راحت آن را نوش جان کنید. در ادامه مواد لازم و شیوه تهیه توپک خرمایی رژیمی را می خوانید.

مواد لازم برای تهیه توپک خرمایی مجلسی

خرما 1 کیلوگرم
شیره خرما یا انگور 2 قاشق غذاخوری
پودر دارچین 1 قاشق چای خوری
مغز گردو به مقدار لازم
کنجد، پودر نارگیل و ترافل رنگی به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:شکلاتی ترین میان وعده سالم و رژیمی با موز

توپک خرمایی

طرز تهیه توپک خرمایی رژیمی

  1. برای تهیه توپک خرمایی مجلسی در ابتدای کار هسته خرماها را جدا کرده و درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس شیره خرما را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا خرما نرم شده و بافت آن باز شود.

  2. حالا پودر دارچین را به همراه مقداری مغز گردو خرد شده به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه تابه را از روی حرارت کنار گذاشته، سپس اجازه می دهیم پوره خرما کمی ولرم شود.

  3. زمانی که پوره خرما کمی ولرم شد، با دست خیس مقداری از آنرا به اندازه یک گردو بزرگ جدا کرده و درون دست گرد می کنیم. در ادامه توپک های خرمایی را به دلخواه درون کنجد، ترافل رنگی و پودر نارگیل می غلطانیم.

  4. زمانی که سطح توپک ها کاملا کاور شود، آنها را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شوند. در نهایت توپک های خرمایی را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: نکته چی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها