طرز تهیه دسر عربی با کارامل | طرز تهیه دسر عربی با نسکافه

یه دسر عربی کاراملی با طعم نسکافه واسه مهمونای لاکچری + طرز تهیه

A
۰

دسر عربی را با کارامل و طعم نسکافه می توانید تهیه کنید. شیوه تهیه را به آسان ترین روش اینفوگیاهی آموزش می دهد.

دسر عربی نوعی دسر خوشمزه و مجلسی است که می توانید برای مهمانی های روزهای تابستان تهیه کنید. برای تهیه این دسر نیاز به شکر زیادی نداشته و اگر مهمان های وگان دارید بهتر است شیر گیاهی را جایگزین شیر استفاده شده در دستور تهیه کنید. در این مطلب اینفوگیاهی مواد لازم و طرز تهیه دسر عربی کاراملی را آموزش می دهد.

مواد لازم برای تهیه دسر عربی کاراملی

کرم کارامل 1 بسته
شیر 2 لیوان
پودر نسکافه 1 قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق غذاخوری
ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
آب سرد نصف فنجان
بیسکوییت پتی پور 1 بسته
خامه صبحانه 100 گرم

طرز تهیه دسر عربی با طعم نسکافه

  1. برای تهیه دسر عربی خوشمزه در ابتدای کار ژلاتین را با آب سرد درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم ژلاتین به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا حالت اسفنجی پیدا کند.

  2. پس از گذشت این زمان ژلاتین اسفنجی را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا حل و شفاف شود. در ادامه پودر کرم کارامل را به همراه شیر، شکر و پودر نسکافه درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

  3. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به خوبی هم می زنیم تا مواد پودری درون شیر کاملا حل شوند. توجه داشته باشید شیر جوش نیاید، در حد حل شدن مواد و کمی گرم شدن شیر کفایت می کند.

  4. در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس چند قاشق از مایه دسر به خامه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا دمای خامه با دمای مایه دسر هماهنگ شود که پس از اضافه کردن به قابلمه خامه نبرد.

  5. در این مرحله خامه و بیسکویت را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه مایه بیسکویت را درون غذاساز یا میکسر ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا مایه دسر کاملا ترکیب و یکدست شود.

  6. در ادامه مایه دسر را از صافی رد کرده تا کاملا صاف و یکدست شود، سپس مایه را درون قالب مورد نظرمان می ریزیم. حالا قالب را به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملا سفت شود.

  7. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده، سپس دسر را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در نهایت به دلخواه مقداری پودر کاکائو روی دسر الک کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: پانا مگ
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها