طرز تهیه لواشک توت فرنگی

توت فرنگی ها رو لواشک کن که مزه اش سوپرایزت می کنه! + طرز تهیه

A
۰

لواشک توت فرنگی را بدون نیاز به مواد اولیه خاصی و در فر تهیه کنید. شیوه تهیه را اینفوگیاهی توضیح می دهد.

لواشک توت فرنگی را می توانید این روزها با توت فرنگی هایی که دیگر چندان تازه نیستند تهیه کرده و از طعم بهشتی آن حسابی لذت ببرید. لواشک توت فرنگی چندان ترش نبوده و طعم ملسی دارد. کمی توت فرنگی و نمک را آماده کرده و طرز تهیه این مدل لواشک را در ادامه بخوانید.

مواد لازم برای تهیه لواشک توت فرنگی

توت فرنگی ۱ کیلوگرم
نمک دریا ۱ قاشق چای خوری

بیشتر بخوانید:بهترین روش شست و شوی توت فرنگی در خانه

شیوه تهیه لواشک توت فرنگی

  1. ابتدا توت فرنگی ها را شسته و با کمی نمک دری و اگر دوست دارید لواشک شما شیرین باشد با کمی استوایا در یک مخلوط یا غذا ساز بریزید و میکس و پوره کنید تا مود یکدست شود. سپس پوره تهیه شده را از یک صافی عبور دهید تا یکدست شود.

  2. در ادامه پوره تهیه شده را داخل قابلمه بریزید و روی شعله کم قرار دهید تا ۴۵ دقیقه بگذارید آهسته بجوشد و هز از چند گاهی هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود در حدی که روی خودش تا بخورد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

  3. برای خشک کردن لواشک توت فرنگی در فر بید کف سینی فر را کاغذ روغنی قرار دهید و به صورت یک لابه نازک پهن کنید. بهتر است برای این مواد از سینی با سایز ۲۵*۳۱ استفاده کنید و سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۰۰ درجه قرار دهید و برای ۲ ساعت زمان دهید تا لواشک خشک شود و بعد از فر خارج کنید و برای ۳ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خشک شود.

  • برای تهیه لواشک بدون فر باید مواد را به صورت لایه ی نازک روی یک سینی روحی یا استیل پخش کنید و مقابل آفتاب قرار دهید و برای ۳ روز صبر کنید تا لواشک خشک شود. سپس از روی سینی جدا کنید و به صورت لوله ی برش بزنید. نوش جان

  •     برای اینکه طعم ترش تری داشته باشد کمی آلو به آن اضافه کنید.

  •     برای پخت در فر باید روی کمتری درجه ممکن فر شما باشد.

  •     بهتر است هر چندگاهی به لواشک سر بزنید تا نسوزد.

  •     می توانید برای زیبایی از اسلایس نازک لواشک داخل آن استفاده کنید

 

منبع: پارسی دی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها