طرز تهیه کشک کدو ساده | کشک کدو محلی

آسون ترین طرز تهیه کشک کدو محلی رو اینجا بخون + طرز تهیه

A
۰

کشک کدو را به شیوه کرمانی ها و مقوی تهیه کنید تا خوشمزه ترین غذای تابستانی را در سفره سرو کنید. شیوه تهیه را اینفوگیاهی توضیح می دهد.

کشک کدو سبز از غذاهای اصیل و محلی در ایران است که بیشتر در نواحی کرمان تهیه و نوش جان می کنند. این غذای محلی را با کدو سبز و کشک و در کنار این دو ماده اصلی با پودر گردو تهیه می کنند تا از انواع مواد مغذی و مفید برای سلامت بدن تامین باشد. اینفوگیاهی در این مطلب شیوه تهیه کشک کدو سبز را با راحت ترین روش به شما آموزش می دهد.

مواد لازم برای تهیه کشک کدو

کدو سبز 4 عدد
کشک 4 عدد
پیاز 1 عدد
گوجه فرنگی 3 عدد
سیر 3 حبه
پود گردو 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:مافین با کدو سبز؛ خوشمزه و رژیمی برای گیاهخواران

طرز تهیه کشک کدو کرمانی

  1. کدو سبزها را خوب بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید.سپس کدوها را به صورت نگینی خرد کنید.کدوهای خرد شده را در یک کاسه آب و نمک به مدت 15 دقیقه خیس کنید. این کار تلخی کدوها را می‌گیرد.

  2. پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شود.سیر را له کنید و به پیاز اضافه کرده و کمی دیگر تفت دهید.کدوهای خیس شده را آبکش کنید و به پیاز و سیر اضافه کنید.

  3. کدوها را تفت دهید تا نرم شوند.مراقب باشید که کدوها بیش از حد سرخ نشوند، زیرا طعم و رنگ غذا را تغییر می‌دهد. گوجه فرنگی‌ها را رنده کرده و به کدوها اضافه کنید.گوجه فرنگی‌ها را تفت دهید تا آب آن‌ها کشیده شود.

  4. کشک را با کمی آب مخلوط کنید تا رقیق شود.کشک رقیق شده را به کدوها اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود.

  5. پودر گردو، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به غذا اضافه کنید و هم بزنید.شعله را کم کنید و اجازه دهید تا غذا به مدت 15 تا 20 دقیقه جا بیفتد.

  6. کشک کدو را پس از پخت، در ظرف مورد نظر خود بریزید.می‌توانید کشک کدو را با نعنا داغ، پیاز داغ و کشک تزیین کنید.

منبع: دوماس
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها