آبگوشت غوره و گوجه فرنگی | طرز تهیه آبگوشت غوره

این مدل آبگوشت غوره سالم ترین غذاییه که می تونی میل کنی + طرز تهیه

A
۰

برای تهیه آبگوشت غوره با گوجه فرنگی می توانید از این مدل رسپی که اینفوگیاهی آموزش می دهد استفاده کنید. با ما همراه باشید.

آبگوشت غوره را این روزها که فصل غوره است تهیه و نوش جان کنید تا از غوره ها استفاده جدیدی داشته باشید. برای تهیه این مدل غذا از گوشت نیز استفاده می شود و پروتئین لازم برای افرادی که رژیم هستند تامین است. اینفوگیاهی در این مطلب طرز تهیه و مواد لازم برای تهیه یک مدل آبگوشت غوره را آموزش می دهد.

مواد لازم برای تهیه آبگوشت غوره

گوشت آبگوشتی نیم کیلو
نخود و لوبیا سفید 1 فنجان
سیب زمینی 3 عدد
گوجه فرنگی 5 تا 6 عدد
پیاز 1 عدد
نعنا 1 قاشق سوپ خوری
غوره 1 لیوان پاک شده
نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:خورشت دختر لوس؛ بانمک و مخصوص روزهای تابستونی

طرز تهیه آبگوشت غوره

  • قبل از درست کردت آبگوشت غوره و نعناع باید از یک شب قبل لوبیا و نخود را در آب خیس کنید تا نفخ آن از بین برود. آب آن‌ها را هم چندین مرتبه عوض کنید.

  • برای درست کردن آبگوشت غوره و گوجه فرنگی آب حبوبات را خالی کنید. سپس گوشت و دنبه را هم بشویید. یک عدد پیاز را هم پوست بگیرید و با چاقو به ۴ قسمت برش بزنید. سپس آن را همراه با زردچوبه روی مواد بریزید. به اندازه‌ای که گوشت بپزد، روی مواد آب جوش بریزید. درب قابلمه را هم ببندید و اجازه دهید برای مدت حداقل یک ساعت و نیم بپزد. بهتر است حرارت هم ملایم باشد.

  • برای درست کردن آبگوشت غوره و نعناع باید دنبه و پیاز را حسابی له کنید. پس منتظر بمانید تا کامل نرم و پخته شود و بعد آن‌ها را از غذا بگیرید و با گوشتکوب له کنید. سیب‌زمینی‌ها را هم پوست بگیرید و ۴ قسمت برش بزنید. سپس همراه دنبه و پیاز کوبیده داخل آبگوشت غوره سنندجی بریزید.

  • در این مرحله از طرز تهیه آبگوشت غوره و گوجه فرنگی کرمانشاه باید گوجه‌ها را پوست بگیرید و همراه با غوره‌های شسته شده روی حرارت ملایم بگذارید. مقدار کمی آب هم به آن‌ها اضافه کنید. منتظر بمانید تا گوجه‌ها و غوره کمی نرم شود. وقتی آب غوره‌ها روی آب آمد و گوجه هم نرم شد، شعله را خاموش کنید.

  • حالا آن را به آبگوشت اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه غذا را هم در همین مرحله اضافه کنید. هبرای مدت ۲۰ دقیقه درب قابلمه آبگوشت غوره سنندج را ببندید تا حسابی جا بیفتد.

  • در این مرحله به اندازه یک قاشق غذاخوری روغن روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس یک قاشق نعناع خشک داخل روغن بریزید و بعد از ۱۰ ثانیه شعله را خاموش کنید. نعناع داغ را هم در مرحله آخر داخل آبگوشت غوره و گوجه فرنگی کرمانشاه بریزید. حالا می‌توانید این غذای خوشمزه را همراه با نان و ترشی سرو کنید.

  • زمان میل کردن هم گوشت، سیب زمینی و نخود را جدا کنید و بکوبید که در اصطلاح همان گوشت‌کوبیده است. آبگوشت را هم با نان میل کنید.

منبع: کرفس
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها