تاثیر دیابت بر روابط زناشویی | تاثیر دیابت بر اسپرم

دیابت چه تاثیر روی سلامت جنسی و باروری آقایون داره؟

A
۰

دیابت باعث کاهش میزان تولید اسپرم شده و اختلال نعوظ را در بر دارد. دیگر مضرات دیابت برای سلامت جنسی مردان را اینفوگیاهی توضیح می دهد.

دیابت بر سلامت جنسی مردان تاثیرات زیادی گذاشته و باعث کاهش میزان تولید اسپرم و همچنین اختلالات نعوظ در مردان می شود. به همین دلیل بهتر است مردان در زمان مواجه با این مشکل و یا بروز علائم دیابت شروع به ورزش و رعایت غذایی کرده تا در باروری آن ها مشکلی پیش نیاد. در ادامه از تاثیرات دیابت بر سلامت بدن بیشتر می خوانید.

دیابت و تاثیر منفی آن بر تولید اسپرم

اگرچه در تحقیقات مشخص شده است که دیابت یکی از بیماری‌های تاثیرگذار در باروری است و می‌تواند بر اسپرم‌ها تاثیر منفی بگذارد و قدرت باروری مردان را کاهش دهد، اما فرایند این تاثیر منفی هنوز به طور کامل مشخص نشده است. به طور کلی بیماری دیابت می‌تواند به عروق خونی و اعصاب محیطی آسیب برساند و خطر عفونت را افزایش دهد، به ویژه هنگامی که به خوبی کنترل نشود. در نتیجه، بیماران دیابتی به طیف وسیعی از مشکلات جنسی از جمله اختلال نعوظ، کاهش میل جنسی، مشکلات انزالی، التهاب پوست ختنه گاه و ناباروری دچار می‌شوند. در نتیجه این موضوع اهمیت زیادی دارد که با کنترل قند خون نرمال و انجام کارهای تقویتی از تاثیر دیابت بر اسپرم مردان جلوگیری کنید.

مطالعه‌ی جدیدی که بر روی مردان مراجعه کننده به کلینیک باروری انجام شده است، نشان می‌دهد که در مردان مشکوک به پیش دیابت (قند خون غیرطبیعی بالا) سطوح بالاتری از آسیب به DNA اسپرم داشته و احتمال بیشتری وجود دارد که انزال بدون اسپرم داشته باشند. میزان تستوسترون و اختلال بیشتر در سایر هورمون‌های بارداری، نیز در این مردان در مقایسه با مردان دیگر مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید:کنترل دیابت در طب سنتی با این ۷ گیاه دارویی

تاثیر دیابت بر نعوظ

همانطور که در بالا گفتیم اصلی‌ترین تاثیر دیابت بر اسپرم، تاثیر بر بیضه‌ها و اختلال در نعوظ است. دیابت بر عروق خونی که مسئولیت خون رسانی به آلت تناسلی را به عهده دارند، تاثیر گذاشته و اعصاب کنترل کننده‌ی نعوظ را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در مردی که از نظر جنسی تحریک شده است نیتریک اسید به خون ترشح می‌شود که خون رسانی به آلت تناسلی را افزایش داده و در نتیجه منجر به صادر شدن فرمان نعوظ به آلت تناسلی می‌شود. بالا رفتن قند خون منجر به کاهش تولید اسید نیتریک در مردان و درنتیجه مشکل نعوظ می‌شود.

برای رفع این مشکل نه تنها می‌توانید بیماری خود را کنترل کنید بلکه می‌توانید از قرص‌های گیاهی برای تقویت نعوظ استفاده کنید. اما باید انتخاب بهترین قرص گیاهی نعوظ را به عهده‌ی پزشک خود بگذارید و با صرف خودسرانه‌ی داروهایی که از عوارضشان بی‌اطلاعید، مشکلات بیشتری برای خود ایجاد نکنید.

بیشتر بخوانید:قوی ترین سبزی برای پایین آوردن قند خون

تقویت اسپرم در افراد دیابتی

اولین نکته برای کاهش تاثیر دیابت بر اسپرم و تقویت آنها، کنترل بیماری است. روش‌های مختلفی برای درمان دیابت نوع یک و دو وجود دارد اما مهمترین راه تغییر رژیم غذایی و انجام ورزش است. تغذیه آقایان قبل از بارداری به اندازه‌ی زنان اهمیت دارد به ویژه زمانی که بیماری‌های پیش زمینه‌ای مانند دیابت داشته باشند. مصرف غذاهایی که میزان کربوهیدرات در آنها زیاد است مانند برنج، سیب زمینی، انواع شیرینی و شکلات، نوشیدنی‌ها و .. باید با دقت کنترل شده و ورزش روتین نیز در برنامه‌ی روزانه گنجانده شود.

منبع: گهواره
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها