بهترین سن برای بارداری | بهترین سن برای بچه دار شدن زن

زمان طلایی خانم ها برای باردار شدن چه سنیه؟

A
۰

مناسب ترین سن برای بارداری زنان بازه ۱۸ تا ۳۵ سالگی است که اینفوگیاهی درباره بارداری در این سن و شرایط آن بیشتر توضیح می دهد.

سن مناسب بارداری شاید برای شما هم سوال بوده باشد و یکی از دغدغه هایتان باشد. به طور کلی از نظر پزشکان مناسب ترین سن برای بارداری خانم ها که بدنشان از هر نظری آمادگی داشته باشد میان ۲۴ سالگی تا ۲۷ است. اینفوگیاهی در این مطلب از شرایط باردار شدن زنان بیشتر صحبت می کند .

بررسی سن مناسب حاملگی

سن مناسب حاملگی به شدت با سن بیولوژیکی یک خانم مرتبط است. فاکتور سن در بارداری یک خانم تاثیر بسیار زیادی دارد. این فاکتور در قدرت باروری یک خانم بسیار موثر است و به شدت قوای باروری او را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ در حالی که چنین تاثیری بر قدرت باروری مرد ندارد. البته منظورمان این نیست که با افزایش سن یک آقا، تغییری در قوای باروری او ایجاد نمی‌شود. بلکه منظورمان این است که قدرت باروری یک آقا در سن 45 سالگی با قدرت باروری یک خانم در همین سن به شدت با هم فرق می‌کند.

در واقع می‌توان این طور گفت که برای یک آقا پایانی برای تولید مثل وجود ندارد، این در حالی است که یک خانم با نزدیک شدن به سن یائسگی قدرت باروری‌اش کم می‌شود و بعد از یائسگی نیز به طور کلی توانایی تولید مثل ندارد. با این وجود سن یک آقا در کیفیت اسپرم او قطعا تاثیر خواهد گذاشت. اما این تاثیر به گونه‌ای نیست که قدرت باروری را به طور کلی از او بگیرد. در این بین بسیاری می پرسند که آیا استرس مانع بارداری می‌شود؟ باید بگوییم قطعا بله.

بیشتر بخوانید:تو دوران قاعدگی میشه رابطه زناشویی داشت؟

بهترین سن برای باردار شدن یک خانم

گرچه در بسیاری از موارد سن فقط یک عدد است و خیلی نباید مورد توجه قرار بگیرد، اما در حوزه تولید مثل و بارداری، سن بیولوژیکی به شدت با قدرت باروری مرتبط است. از همین جهت است که بهترین سن حاملگی در زنان از لحاظ سنی بالای 18 سال و زیر 35 سال عنوان شده است.

این بازه سنی به عنوان سن مناسب حاملگی یاد می شود، اما هرگز به این معنی نیست که تمام بارداری‌هایی که قبل یا بعد از این سنین اتفاق می‌افتد، مشکل دار است یا قطعا اختلالی در بارداری رخ می‌دهد.

در این بازه سنی، بین 24 تا 27 سالگی نیز زمان طلایی باردار شدن معرفی شده است.

همچنین سن می‌تواند در عوارض بلند مدت زایمان طبیعی و زایمان سزارین نیز تاثیر بگذارد. همچنین فاکتور سن در پاسخ این سوال که فاصله زمانی مناسب بین دو بارداری چقدر است؟ نیز تاثیر دارد.

به طور میانگین سن یائسگی در زنان بین ۴۵ تا ۵۵ گزارش شده است. فاکتورهای زیادی در زمان یائسه شدن یک خانم موثر است که عوامل ژنتیکی یکی از آنها است. هر خانم برای تجربه بارداری حتما باید به طور اختصاصی به این فاکتور توجه داشته باشد. هرچه سن یک خانم بیشتر باشد، ریسک بارداری پر خطر،سقط، مرده‌زایی، پارگی رحم و موارد اینچنینی بیشتر می‌شود

بهترین زمان حاملگی و سیکل ماهانه

اگر می پرسید که چگونه خیلی سریع باردار شویم؟ باید به سیکل ماهانه خود توجه کنید. بهترین زمان حاملگی در زنان در هر سیکل ماهانه نزدیکترین زمان به تخمک‌گذاری است. بر خلاف آقایان که همیشه و همواره اسپرم در بدن آنها وجود دارد و تولید می‌شود، تخمک همیشه در بدن یک خانم حضور ندارد. تخمک آزاد شده از تخمدان زن فقط 12 تا 24 ساعت در هر سیکل ماهانه زنده می‌ماند و آماده لقاح با اسپرم است. بنابراین بهترین زمان حاملگی در زنان در هر سیکل ماهانه زمانی است که تخمک آزاد شده است و منتظر ملاقات اسپرم است. اکنون سوال این است که زمان آزاد شدن تخمک در بدن یک زن دقیقا چه زمانی است؟

بیشتر بخوانید:رابطه زناشویی در زمان عفونت واژن

تخمک کی آزاد می‌شود؟

وقتی می‌گوییم بهترین زمان حاملگی در زنان در هر سیکل ماهانه نزدیکترین زمان به تخمک‌گذاری است، باید بدانیم که زمان تخمک‌گذاری دقیقا کی است. زمان تخمک‌گذاری در هر خانم به چرخه قاعدگی او مربوط است. منظور از چرخه قاعدگی اولین روز شروع قاعدگی یک ماه تا اولین روز شروع قاعدگی ماه بعدی است. این چرخه می‌تواند بین 22 تا 36 روز متغیر باشد یا حتی کاملا نامنظم باشد. بر اساس چرخه قاعدگی روز تخمک‌گذاری می‌تواند بین روزهای 12 تا 14 و حتی 20 سیکل اتفاق بیفتد. اما متداول‌ترین چرخه قاعدگی 28 روزه است. در یک چرخه 28 روزه معمولا روز 14 دوره، روز تخمک‌گذاری خواهد بود. در قاعدگی نامنظم پیدا کردن روز تخمک‌گذاری کمی سخت است، اما به کمک ابزار و نشانه‌های خاصی امکانپذیر خواهد بود.

منبع: گهواره
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها