خواص فندق برای زنان | خواص فندق برای مردان

مهم ترین خواص فندق برای زنان و مردان از نظر طب سنتی

A
۰

فندق به دلیل ارزش غذایی زیادی که دارد و حاوی مقدار زیاد منیزیم است برای سلامت بدن فواید زیادی دارد. خواص فندق برای خانم ها و آقایان را جداگانه توضیح داده ایم.

میوه درخت فندق می تواند از پر طرفدارترین نوع آجیل در ایران و سراسر دنیا باشد. در طب سنتی فندق برای سلامت بدن اهمیت دارد اما مانند هر ماده مغذی دیگری٬ زیاده روی در آن می تواند به بدن آسیب برساند. در این مطلب از خواص فندق برای خانم ها و آقایان گفته ایم.

 فندق برای زنان

زنانی که در دوران قاعدگی انقباض، به‌خصوص در رحم را تجربه می کنند، می توانند با مصرف فندق این گرفتگی ها را کاهش دهند. زیرا فندق حاوی مقادیر زیادی منیزیم، کلسیم و ویتامین E است، این ترکیبات مهم در کاهش درد ناشی از گرفتگی ها موثر عمل می کنند.

خواص فندق برای تخمدان

مصرف فندق با داشتن ترکیبات شیمیایی،ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به تقویت تخمدان ها کمک کند.

خواص فندق برای رحم

نتایج مطالعات نشان می دهند فندق با تقویت رحم و توانایی کاهش سطح قند خون، حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و در نهایت به بهبود سطح باروری کمک می کند.

خواص فندق برای بارداری

وجود مقادیر زیاد مواد مغذی در فندق، این مغز را به یک ماده خوراکی مفید برای زنان باردار تبدیل کرده است. وجود این مواد مغذی برای تغذیه و رشد جنین ضروری می باشد و با داشتن ویتامین های مهم، ویتامین های مورد نیاز خانم های باردار در این دوران حساس را تامین می کند. وجود مقادیر زیاد آهن و اسید فولیک در فندق از بروز کم خونی مادر جلوگیری می کند. فیبر موجود در این خوراکی مغذی به درمان و پیشگیری از یبوست که عارضه شایع این دوران است کمک می کند.

فندق

خواص فندق برای جنین

وجود اسید فولیک در فندق به طور قابل توجه ای مانع از بروز نقص لوله ی عصبی جنین در دوران بارداری می شود. همچنین این ترکیب مهم در رشد بافت جنین در دوران بارداری موثر عمل می کند.

فندق برای مردان

قرار دادن فندق در رژیم غذایی مردان می تواند در درمان  ناباروری موثر عمل کند، به همین علت بهتر است مردان مغزهای خوراکی به ویژه فندق را در رژیم غذایی خود مصرف کنند.

فواید فندق برای اسپرم

مصرف مداوم فندق به دلیل وجود مقادیر بالای آنتی اکسیدان، امگا3، فولات و ویتامین E منجر به بهبود کیفیت اسپرم می‌شود. نتایج بررسی نشان داد که مصرف روزانه یک مشت فندق تا 20 درصد تعداد اسپرم در مردان را افزایش می‌دهد.

 

منبع: سلام دنیا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها