چای زنجبیل برای اسهال | درمان فوری اسهال با چای زنجبیل

قوی ترین داروی گیاهی برای رفع اسهال در طب سنتی

A
۰

چای زنجبیل بهترین گزینه برای رفع مشکلات گوارشی و اسهال است. اینفوگیاهی از علل مصرف این چای و روش تهیه آن برای درمان اسهال توضیح می دهد.

چای زنجبیل نوعی نوشیدنی خوشبو است که سابقه استفاده درمانی از آن به چین و هند باز می گردد. این چای گیاهی هم آرامبخش است و هم برای بدن فواید درمانی زیادی دارد که باعث کثرت استفاده از آن می شود. در این مطلب مهم ترین خاصیت چای زنجبیل و نحوه مصرف آن برای رفع اسهال را می خوانید. 

خواص چای زنجبیل برای درمان اسهال

زنجبیل در طب سنتی به‌عنوان داروی خانگی درمان اسهال تجویز می‌شود. مصرف چای زنجبیل یا دم‌نوش زنجبیل باعث گرم شدن معده شده می‌شود، به علاوه اینکه نقش آب‌رسانی بدن را ایفا می‌کند. به‌ همین دلیل است که مصرف خواص چای زنجبیل در صبحانه برای اسهال توصیه می‌شود، چراکه آب ازدست‌رفته بدن در اسهال را جبران می‌کند. 

اگر می‌خواهید از فواید زنجبیل برای اسهال بهره‌مند شوید؛ بهتر است زنجبیل تازه بخرید. اگرچه به نظر گران می‌آید اما فواید میوه یا سبزیجات تازه به مراتب بیشتر از انواع خشک و پودری آنهاست. شما می‌توانید عصاره زنجبیل را بگیرید یا آن را به صورت چای مصرف کنید.

چای زنجبیل
چای زنجبیل

روش تهیه چای زنجبیل برای درمان اسهال

برای تهیه دم‌نوش یا چای زنجبیل، کمی زنجبیل تازه را رنده کنید و در لیوان دم‌نوش یا قوری حاوی آب جوش بریزید. بهتر است زنجبیل رنده شود؛ تا با نفوذ آب جوش عصاره آن راحت‌تر خارج شود. زنجبیل در عرض 5 دقیقه دم می‌کشد و می‌توانید برای طعم‌دار شدن آن را با لیمو و عسل میل کنید.

مصرف چای زنجبیل برای چه کسانی ممنوع است؟

  • افراد مبتلا به اختلالات خونریزی، دیابت، بیماری های قلبی و بیماری سنگ کیسه صفرا نباید زنجبیل مصرف کنند و یا قبل از مصرف آن با پزشک متخصص مشورت کنند.

  • زنان در دوران بارداری و شیردهی بهتر است قبل از مصرف زنجبیل با پزشک متخصص مشورت کنند.

  • زنجبیل را به کودکان زیر 2 سال ندهید.

منبع: دکتر تو
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها