بهترین روغن برای دیسک کمر | روغن مالشی برای دیسک کمر

این روغن های گیاهی قوی ترین مسکن برای دیسک کمر هستن

A
۰

برای تسکین درد دیسک کمر بهتر است از روغن های گیاهی به صورت موضعی برای ماساژ استفاده کنید. در ادامه چند روغن مفید برای درد کمر را معرفی کردیم.

در صورت ابتلا به دیسک کمر بهتر است به پزشک مراجعه کرده و درمان را آغاز کنید اما یک سری راهکار خانگی مانند استفاده از گیاهان دارویی و روغن های گیاهی برای تسکین دردهای کمر وجود دارد که این روغن ها را می توانید موضعی و با ماساژ استفاده کنید. در این مطلب چند روغن گیاهی مناسب برای دیسک کمر را معرفی کرده ایم.

معرفی روغن گیاهی برای دیسک کمر

روغن نعناع

تسکین‌دهندگی طبیعی و زیادی به‌خاطر ته‌رنگ منتول خالص موجود در آن دارد و دردهای دیسک کمر را کاهش می‌دهد.

 روغن شتر مرغ

روغن شتر مرغ حاوی امگا ۳، امگا ۶، امگا ۱۲ و اسید لینولنیک است .این روغن همچنین حاوی ویتامین A و E و برخی مواد ضدعفونی کننده (مانند terpines ) است. اسید لینولنیک برای درمان دیسک کمر و درد‌های عضلانی مؤثر است روزی دو وعده روغن شترمرغ را بر روی کمر خود بمالید و محل درد را گرم نگه‌ دارید.

روغن علف لیمو

خواص ضدالتهابی و ضدقارچی این روغن باعث پیشگیری از تورم، اسپاسم عضلانی و التهاب می‌شود.

بیشتر بخوانید:درمان کمردرد با داروهای گیاهی

روغن زنجبیل

خاصیت بی‌نظیر زنجبیل باعث شده که روغن‌های این گیاه نیز به وفور استفاده شوند. اثرات تسکین درد و ضدالتهابی برای این بیماری، در این گیاه بسیار مشهود است.

روغن اسطوخودوس

این گیاه هم خواص بی‌نظیری دارد که برای بسیاری بیماری‌ها و تسکین دردها و اسپاسم عضلانی استفاده می‌شود. همچنین یک گیاه اثرگذار برای درمان دیسک کمر با طب سنتی محسوب می‌شود.

نکات استفاده از روغن های گیاهی برای دیسک کمر

  • به عنوان رایحه‌درمانی، استفاده از دیفیوزر برای رها کردن آن روغن در هوا و امکان استنشاق آن، یا در مرهم، لوسیون یا کرم، و در محل درد ماساژ داده شود.

  • اگر روش موضعی را انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید که اسانس باید به میزان قابل‌توجهی رقیق شود. روغن‌های گیاهی مستقیم روی پوست می‌توانند باعث ایجاد بثورات یا واکنش‌های دیگر شوند. می‌توانید یک اسانس را با چیزی به نام روغن حامل (روغن بادام، روغن آووکادو یا روغن نارگیل) رقیق کنید.

منبع: فست طب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها