خوارکی برای رفع سریع سلولیت | درمان غذایی سلولیت در خانه

برای رفع فوری سلولیت چی بخوریم؟

A
۰

سلولیت از مشکلات پوستی است که ظاهر نامناسبی در پوست ایجاد می کند و با ورم و قرمزی پوست همراه است. بهترین خوراکی ها برای رفع این ضایعه پوستی را اینفوگیاهی معرفی می کند.

سلولیت مشکل پوستی است که برآمدگی و فرورفتگی هایی روی پوست شکم و ران ظاهر می شود. شما می توانید با انجام ورزش های مناسب و یا استفاده از روغن های گیاهی که به صورت موضعی استفاده می شوند این مشکل را درمان کنید. اما در این مطلب خوراکی هایی که برای رفع سلولیت مفید هستند را نام برده ایم.

مواد غذایی برای درمان سلولیت

 فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای منبع غنی از ویتامین C و از بین برنده کامل سلولیت است، زیرا یک ماده مغذی حیاتی در تشکیل کلاژن محسوب می‌شود. با افزایش تولید کلاژن، خاصیت ارتجاعی پوست افزایش یافته و در عین حال، پوست سفت و عاری از سلولیت می‌شود.

چای سبز

مصرف چای سبز در کنار رژیم غذایی سالم و متعادل ممکن است متابولیسم را تسریع نموده و حتی از کاهش وزن حمایت کند. آنتی اکسیدان‌هایی به نام کاتچین در چای سبز موجود است که ممکن است به کاهش تجزیه کلاژن کمک کند.

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا منبع غنی از چربی‌های ضروری به نام امگا ۳ است. این چربی‌ها سیالیت و ثبات تمام غشای سلولی بدن را تضمین می‌کنند. ماهی‌های روغنی می‌توانند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی درمانی سلولیت باشند.

تخم‌مرغ

مصرف کافی پروتئین برای تامین تمام بلوک‌های ساختمانی، ایجاد پوست قوی‌تر و انعطاف پذیرتر ضروری است. تخم‌مرغ منبع غنی اسیدهای آمینه، پرولین و لیزین است که برای تشکیل انواع کلاژن مهم هستند.

 توت‌ها

توت‌ها سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند. آنتی اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد اشعه ماوراء بنفش را از بین برده و به ضعیف شدن بافت‌های همبند کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید:روغن های گیاهی برای رفع سلولیت

رفع سلولیت

آبگوشت استخوان

آبگوشت استخوان منبع کلاژن است. با این حال، این‌که آیا این واقعاً به افزایش کلاژن در بدن کمک می‌کند، مشخص نیست.

کلم بروکلی

بروکلی سرشار از ویتامین C و ایندول است. مطالعات نشان داده‌اند ایندول ممکن است استروژن را افزایش داده و تأثیر مثبتی برای به حداقل رساندن سلولیت داشته باشد.

چای بابونه

استرس مزمن به‌طور چشم‌گیری تولید آدرنالین و کورتیزول را افزایش داده و ظاهر سلولیت را بدتر می‌کند. دمنوش بابونه به رفع استرس کمک می‌کند.

دانه کتان

دانه کتان منبع غنی لیگنان است که سطح استروژن را تعدیل می‌کند. لیگنان‌ها نوعی فیتواستروژن هستند که می‌توانند اثر ضعیف استروژنی یا ضد استروژنی را در بدن اعمال کنند.

سرکه سیب

سرکه سیب سرشار از پروبیوتیک و آمینو اسید است که به هضم غذا و سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. سم‌زدایی بسیار اهمیت دارد، چرا که سموم به بافت همبند آسیب می‌رساند و موجب شکستن کلاژن و الاستین می‌شود. شکستن کلاژن و الاستین نیز موجب سلولیت می‌شود.

گوجه و رب گوجه

گوجه سرشار از لیکوپن است که از شکستن کلاژن در پوست جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید به جای گوجه از رب گوجه استفاده کنید، حتما نوع طبیعی آن را انتخاب کنید.

آب

یکی از آسان‌ترین درمان‌های خانگی برای رفع سلولیت، نوشیدن آب است. آب نه تنها از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند، بلکه سمومی را که موجب تجمع چربی‌ها می‌شوند را نیز از بین می‌برد. آب به گردش خون و جریان لنفاوی نیز کمک می‌کند.

 

منبع: دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها