ماست خوردن

ماست را با چه غذایی نخوریم | غذاهایی که می توان با ماست خورد

می دونستی ماست خوردن قانون داره؟ | باید و نباید های ماست خوردن

A
۰

خوردن ماست با برخی مواد غذایی مانند گوشت و یا ماهی برای بدن مضر بوده و باعث کم شدن مواد معدنی بدن و یا مشکلاتی مانند اسهال می شوند. در ادامه درباره اصول ماست خوردن بیشتر می خوانید.

ماست از مواد غذایی است که در سفره غذایی اغلب ایرانی ها به عنوان پایه ثابت به کار می رود. همچنین ماست به نوعی دیگر و به عنوان دوغ نیز مصرف می شود. از آنجا که بیشتر غذاهای اصیل ایرانی با گوشت تهیه می شوند بهتر است در خوردن غذاهای گوشتی مانند کباب و یا خورشت ها با ماست و دوغ بیشتر دقت شود. در ادامه اینفوگیاهی درباره خوردن ماست با مواد غذایی دیگر توضیح می دهد.

مصرف ماست در کنار دیگر مواد غذایی

صرف هم‌زمان ماست و گوشت منجر به تولید مواد هضم‌نشده می‌شود که بشترین ضرر را به مفاصل وارد می‌کند. مصرف مواد غذایی گاهی در کنار هم منع شده است، البته منظور این نیست که اگر کسی یکبار این مواد را با هم مصرف کند قطعاً دچار عارضه خواهد شد، اما مصرف مداوم آنها مشکل‌ساز خواهد بود. مصرف هم‌زمان ماست و گوشت در کنار هم منجر به تولید مواد هضم‌نشده می‌شود که بیشترین ضرر را به مفاصل وارد می‌کند، پس به نوعی مصرف دوغ با کباب نامناسب است، برخلاف اینکه این مسئله رایج بوده و عوارضی را برای فرد مصرف‌کننده به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:لاغر شدن با کدو سبز و ماست؛ ترکیب برنده یا کشنده؟

ماست خوردن

ماست یک ماده خوراکی محبوب و مغذی است که معمولا به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم توصیه می‌شود. اما، مانند هر ماده غذایی دیگری، مصرف آن نیز می‌تواند در شرایط خاصی به ضرر شما تمام شود. به طور خاص، برخی ترکیبات غذایی هستند که نباید همراه با ماست مصرف شوند.

ماست و پیاز: در طب سنتی ایران، بحث طبع غذاها بسیار مهم است. ماست دارای طبع سرد است در حالی که پیاز طبع گرمی دارد. ترکیب این دو می‌تواند منجر به ایجاد بیماری‌های پوستی نظیر اگزما یا پسوریازیس شود.

 ماست و ماهی: این ترکیب نیز از نظر طبعی هر دو سرد هستند. مصرف مشترک آن‌ها ممکن است باعث بروز بیماری‌های مفصلی یا ریزش مو شود. بهتر است به جای ماست، نوشیدنی‌ها یا دسرهای دیگری را همراه با ماهی انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:برای داشتن خواب آروم، شب ها ماست بخور

ماست و شیر: هر دو این مواد غذایی منبع غنی از پروتئین هستند. مصرف بیش از حد این ترکیب می‌تواند به مشکلات گوارشی نظیر اسهال یا استفراغ منجر شود.

 ماست و میوه: با وجود محبوبیت این ترکیب، باید بدانید که باکتری‌های موجود در ماست می‌توانند با قند موجود در میوه تداخل ایجاد کنند. این تداخل ممکن است علائمی شبیه آنفولانزا یا سرماخوردگی را به دنبال داشته باشد.

 ماست و سویا: کلسیم موجود در ماست و فیبر موجود در سویا ممکن است با یکدیگر تداخل داشته باشند. فیبر موجود در سویا می‌تواند جذب کلسیم را مختل کند؛ بنابراین توصیه می‌شود این دو را جدا از یکدیگر مصرف کنید.

منبع: عصر ایران
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها