خاصیت خوردن پنیر با سیاه دانه | روش استفاده سیاه دانه با پنیر

چرا میگن پنیر رو باید با سیاه دانه خورد؟

A
۰

بهترین روش مصرف سیاه دانه، استفاده آن با پنیر و در وعده صبحانه است که در ادامه از دلیل این روش مصرف توضیح دادیم.

سیاه دانه با فوایدی زیادی که برای سلامت دستگاه گوارش٬ دردهای جسمانی و پوست و مو دارد؛ می تواند پادشاه دانه های گیاهی در طب سنتی باشد. اغلب استفاده از این دانه را با پنیر و در وعده صبحانه توصیه می کنند که علل آن را در ادامه می خوانید.

دلیل استفاده از سیاه دانه و پنیر

طبع سیاه دانه گرم و خشک است و مصرف آن به افراد با طبع گرم و خشک توصیه نمی‌شود. به‌خاطر طبع گرم و خشکی که دارد، برای کاهش وزن و لاغری مفید است. چرا که خاصیت چربی‌سوزی دارد.

طبع پنیر سرد و تر است و به همین دلیل مصرف پنیر، با وجود مزایای فراوانی که دارد، ممکن است برای افرادی با مزاج سرد زیان‌آور باشد. به همین دلیل، متخصصان طب سنتی و اساتید این حوزه، ترکیب پنیر با برخی خوراکی‌ها را توصیه می‌کنند تا طبع آن را تعدیل کنند و به گرم شدن آن کمک کنند و یکی از آن ها سیاه دانه است.

سیاه دانه و پنیر

استفاده از سیاه دانه به همراه پنیر دارای خواص بسیار زیادی است و باعث می شود بدن شما در برابر بیماری های مختلف مقاومت بیشتری نشان بدهد و آنتی اکسیدان زیادی داشته باشد. برای بهره بردن از خواص سیاه دانه همراه با پنیر باید سیاه دانه به صورت کاملاً خام روی پنیر ریخته شود و همراه با آن مورد استفاده قرار بگیرد.

نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است این است که سیاهدانه به هیچ عنوان برای استفاده با پنیر نباید پودر شود یا بو داده شود.

برای مصرف کردن سیاه دانه به همراه پنیر بهتر است روز سیاه دانه را روی مقدار پنیری که می خواهید استفاده کنید بریزید.

  • مصرف سیاه دانه و پنیر باعث می شود که احتمال ابتلای شما به سرطان نصف شود.

  • ترکیب سیاه دانه و پنیر از ابتلا به بیماری های کبدی جلوگیری می کند.

مقدار مصرف سیاه دانه در روز طی ۲۴ ساعت ۱ تا ۲ گرم به‌صورت خام است.

منبع: دانشنامه سیب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها