خواص هلیله سیاه برای چشم | طرز استفاده از هلیله سیاه برای چشم

می خوای چشمات مثل عقاب ببینه؟ هلیله سیاه بخور

A
۰

هلیله سیاه مصرف کنید اگر می خواهید برای تقویت چشم هایتان قدمی بردارید و یا از بیماری های مربوط به بینایی در سن های بالاتر پیشگیری کنید.

هلیله سیاه از دانه های دارویی با طبع گرم و خشک است که خواص زیادی برای سلامت بدن مخصوصا دستگاه گوارش دارد. از مهم ترین فواید این گیاه دارویی ترش مزه، فواید بی نظیر آن برای سلامت چشم و تقویت بینایی است که در ادامه از نحوه مصرف آن برای چشم توضیح دادیم.

فواید هلیله سیاه برای بینایی

هلیله سیاه با نام Terminalia chebula و chebulic myrobalan شناخته میشود که نوعی داروی سنتی و ادویه به شمار می‌رود که در بسیاری از کشورها در آسیا و همچنین آفریقا دارای مخاطبان بسیار زیادی است.

هلیله سیاه در طب سنتی کاربردهای زیادی دارد، برای درمان انواع مختلفی از دردها و بیماری‌ها، از تقویت و سلامت پوست و مو گرفته تا رفع مشکلات تنفسی، تقویت قوای فکری، تقویت قوای جنسی، یبوست و اسهال و درد معده و موارد زیادی از این قبیل، استفاده می‌شود.

از معجزات هلیله سیاه، این افسون گر طبیعت، می‌ توان به رفع ضعف چشم و بینایی و تقویت نور چشم اشاره نمود. مصرف خوراکی این گیاه دارویی به صورت مداوم و برای مدت بیش از یک ماه نور را به چشم های ضعیف شما برمی گرداند. همچنین این گیاه معجزه آسا در درمان آب مروارید و آب ریزش های چشمی، پیرچشمی پیش از موعد و همچنین عفونت های متعدد چشمی می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. هلیله در روایات اسلامی نیز به عنوان یکی از درمان گران چشم و از بین برنده مشکلات آن شناخته می شود

بیشتر بخوانید:برای پیشگیری از آب مروارید، کدو سبز بخورید

هلیله سیاه برای چشم
هلیله سیاه

نحوه مصرف هلیله سیاه برای چشم

شما می توانید هلیله سیاه را از عطاری ها تهیه کنید و شب ها بعد از خوردن شام و قبل از خواب، یک دانه هلیله سیاه را تکه تکه کنید،داخل یک قاشق بریزید، مقداری ماست روی آن ریخته، مخلوط کنید و سپس قورت دهید.

از آنجا که هلیله سیاه مزه تلخ و گس مانندی دارد، می توانید آن را با ماست بخورید. و یا میتوانید پودر آن را از عطاری تهیه کرده ( از فروشنده بخواهید دانه های هلیله را برایتان آسیاب کند) سپس آنها را داخل کپسول های خوراکی نموده و میل کنید.

توجه داشته باشید که هر بار 1/4 قاشق چایخوری از پودر هلیله را میل نمایید.

منبع: آیور ودا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها