خواص بادام خیس خورده | فواید بادام خیسانده | طرز تهیه بادام خیس خورده

می دونستی بادام خیس خورده خواص بقیه آجیل ها رو می ذاره تو جیب؟

A
۰

بادام خیس خورده مقادیر بیشتری از فیبر، پروتئین و ویتامین E را دارد به همین دلیل مصرف آن برای سلامت بدن توصیه می شود. خواص و نحوه تهیه بادام خیس خورده را در ادامه می خوانید.

بادام را اگر بگذارید در آب خیس بخورد و سپس مصرف کنید؛ می توانید به میزان بیشتری از دانه خشک آن از خواص بی نظیرش بهره ببرید. این دانه مقادیر زیادی از فیبر را دارد و چربی های سالمی که برای بدن مفید هستند. در ادامه اینفوگیاهی از خاصیت های بادام خیس خورده برای سلامت بدن و نحوه تهیه آن توضیح می دهد.

خواص بادام خیسانده

به دلیل در دسترس بودن بیشتر ویتامین E، فیبر غذایی و اسید فولیک در بادام خیسانده، اثرات مفیدی بر هضم، ظاهر پوست و بیماری های مزمن دارد.

مفید برای پوست و مو

بادام حاوی ویتامین هایی است که به بهبود پوست و مو کمک می کند. ویتامین E به میزان قابل توجهی در بادام خیس خورده نسبت به بادام خام سنتی بیشتر است. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان برای کاهش التهاب و آسیب به مو و پوست عمل می کند.

بیشتر بخوانید:بادام رو چجوری بخوریم تا لاغر شیم؟

مفید برای بارداری

با وجود سطوح بالاتر اسید فولیک نسبت به بادام خام، بادام خیس شده می تواند به جلوگیری از نقص لوله عصبی که به دلیل کمبود فولات ایجاد می شود، کمک کند.

 خاصیت برای هضم

از آنجایی که بادام حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است، بادام خیس شده می تواند به تنظیم حرکت پریستالتیک کمک کند، در نتیجه علائم یبوست، سوء هاضمه، نفخ و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

مفید برای لاغری

بر اساس یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده، بادام خیس خورده حاوی پروتئین بیشتری نسبت به بادام خام است. فیبر موجود در بادام خیس خورده نه تنها می تواند به فرآیند گوارش شما کمک کند، بلکه می تواند از احساس گرسنگی نیز جلوگیری کند، که برای افرادی که سعی در کاهش مصرف کالری و کاهش وزن دارند ایده آل است.

بادام خیس خورده

بیماری مزمن

بادام منبع عالی آنتی اکسیدان است که می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی و آرتریت روماتوئید کمک کند. یک بررسی سیستماتیک منتشر شده در Nutrition Reviews به رهبری لانگ وو، نشان می‌دهد که مصرف آجیل‌هایی مانند بادام ممکن است در برابر خطر ابتلا به سرطان کمک کند. با این حال، تحقیقات علمی بیشتری مورد نیاز است.

تحقیقات انجام شده بر روی جوندگان نشان داد که بادام خیس شده اثر محافظتی حافظه وابسته به ویتامین E را نشان می دهد. این به این معنی است که خوردن بادام یک شبه خیس خورده (که محتوای ویتامین E بادام را غنی می‌کند) برای بهبود موثر اختلال حافظه در دوزهای پایین در صورت مصرف با معده خالی، پیامدهایی دارد.

  سلامت قلب

بادام خیسانده دارای سطوح بالایی از چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع است که می تواند به تعادل کلسترول و جلوگیری از حملات قلبی، سکته مغزی و تصلب شرایین کمک کند. مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد نشان می دهد که مصرف بادام ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی متابولیک کمک کند.

بیشتر بخوانید:مهم ترین خواص حریره بادام که تا به حال نشنیده اید!

نحوه تهیه بادام خیس خورده

  • دو فنجان بادام را به یک کاسه آب اضافه کنید و روی آن را با آب گرم بپوشانید.

  •     بعد از 12 ساعت آب آن را خالی کرده و 2 قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. سپس دوباره کاسه را با آب گرم پر کنید و اجازه دهید 12 ساعت بماند.

  •     در پایان این مدت 24 ساعته، می توانید به راحتی پوست قهوه ای بادام را جدا کنید (اگر قبلاً جدا نشده باشد)

  •     این بادام های خیس خورده را می توان تا یک هفته بدون از دست دادن قدرت تغذیه ای خود نگهداری کرد.

منبع: عطارک
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها