سیر خام برای لاغری | نحوه مصرف سیر برای لاغر شدن

سیر رو چجوری بخوریم تا لاغر شیم؟

A
۰

سیر یکی از موثرترین خوراکی ها برای کاهش وزن و لاغری است. در این مطلب درباره نحوه درست مصرف سیر برای لاغری توضیح دادیم.

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است که مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی شده و از بدن در برابر بسیاری از ویروس ها محافظت می کند. از دیگر خواص سیر لاغرکنندگی آن است با مصرف درست این سبزیجات به راحتی و بدون عارضه خاصی می توان وزن کم کرد. اما سیر را چگونه باید استفاده کنیم تا هم لاغر شویم و هم آسیبی نبینیم؟

تاثیرات سیر در لاغری

ترکیبات سیر حاوی گوگرد و آلیسین است که به پیشگیری از چاقی و کاهش اشتها کمک زیادی می‌کند.

مواد مفید موجود در سیر مانند ویتامین‌های C و B6 ، فیبر، کلسیم، پروتئین و منگنز نقش مهمی در سوزاندن چربی‌ها دارند. علاوه بر این، افزودن سیر به رژیم غذایی منجر به افزایش سطح انرژی و متابولیسم می‌شود. همچنین به عنوان یک عامل سم‌زدایی عالی برای دفع سمومی که مانع عملکرد درست سیستم گوارشی می‌شوند، شناخته می‌شود.

 پودر سیر نیز اثراتی مشابه گیاه تازه آن دارد. بنابراین افزودن پودر سیر به ماست، غذا یا سالاد هم می‌تواند شما را لاغر کند. تاثیر سیر بیشتر در چربی‌های موضعی شکم و پهلو دیده می‌شود.

سیر

بیشتر بخوانید:خواص سیر برای کاهش قند خون

روش‌های مصرف سیر خام برای لاغری

  • برخی معتقدند که برای لاغر شدن باید سیر را به صورت خام و ناشتا مصرف کرد. اگر برایتان سوال است که بهترین زمان برای خوردن سیر برای لاغری چه موقع است و آیا قورت دادن سیر باعث لاغری می‌شود یا نه، باید بگوییم که هنوز تحقیقات علمی زیادی در این زمینه انجام نشده اما طب سنتی آن را تایید می‌کند.

البته مصرف حبه سیر کامل به‌ صورت کامل کمی سخت خواهد بود، چراکه اندازه آن کمی بزرگ است و حتی احتمال خفگی نیز وجود دارد. برای اینکه لاغر شوید بهتر است سیر را به قطعات کوچک‌تر برش دهید و قبل از صبحانه آن را همراه با مقدار آب قورت دهید. حواستان باشد که سیر را نجوید تا خاصیت آن بهتر عمل کند.

  • همچنین می‌توانید دو یا سه حبه سیر را له کنید و آن را با مقدار عسل ترکیب نمایید. سپس اجازه دهید با دمای محیط یکسان شود و آن را میل کنید. اگر طبع شما به سمت ترشیجات است، می‌توانید عصاره سیر یا سیر له شده را همراه با آب ولرم و لیموترش میل کنید.

  • راه دیگری که می‌توانید برای لاغر شدن با سیر از آن بهره‌مند شوید، دم کردن زنجبیل با سیر است. چای زنجبیل با سیر برای لاغری معجزه می‌کند. به علاوه این روش باعث کمتر شدن بوی بد سیر می‌شود. البته حواستان باشد که همراهی آن با زنجبیل، طعم نسبتا تندتری پیدا می‌کند.

 

 

منبع: لیمومی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها