خواص عرق زوفا | طبع عرق زوفا

مهم ترین خاصیت های درمانی عرق زوفا + طبع

A
۰

از خواص عرق زوفا می توان به رفع دردهای عضلانی و بهبود عملکرد گردش خون اشاره کرد. مهم ترین خاصیت های عرق زوفا را توضیح می دهیم.

عرق زوفا نوعی عرق گیاهی است که از سبزی آن به دست آمده و همانند گیاهش طبع گرم و خشکی دارد. می توانید از این عرق گیاهی استفاده کنید تا مشکلات ریوی را بهتر کرده و مشکلات گوارشی و فشار خون را از بین ببرید. خانم های باردار و شیرده بهتر است در مصرف آن دقت داشته باشند. مهم ترین خاصیت های درمانی عرق زوفا را اینفوگیاهی توضیح می دهد.

طبع عرق گل زوفا

طبیعت زوفا گرم و خشک است.

خواص عرق زوفا

درمان آسم و عفونت‌های ریوی

مصرف عرق گل زوفا با عسل در درمان بیماری هایی مانند آسم و تنگی نفس موثر است. این گیاه به دلیل داشتن ترکیبات ضد التهابی و ضدویروسی بسیار مفید است.

 دردهای عضلانی

گیاه زوفا سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است و فرد را از بسیاری از بیماری ها خصوصاً بیماری‌های مزمن در امان نگه می‌دارد. عرق این گیاه در درمان سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی، رفع التهاب و عفونت بسیار موثر بوده است. با مصرف این گیاه درمان گلو درد و دردهای عضلانی  تسکین می یابد.

بیشتر بخوانید:زوفا؛ یک گل زیبا با خواص درمانی بی نظیر

بهبود بخش عملکرد گوارشی

زوفا از دسته گیاهانی است که با از بین بردن انگل گوارش به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. علاوه بر آن، عرق این گیاه در درمان کولیک، گازهای معده و گوارش مفید عمل می‌کند. زوفا با کمک به دفع بهتر ادرار، دستگاه ادراری را بهبود بخشیده و التهاب موجود در آن را رفع می‌کند. علاوه بر آن با رفع انگل‌ها به افزایش اشتها در فرد کمک می‌کند.

‌افزایش گردش خون

زوفا یک گیاه تقویت کننده ایمنی بدن محسوب می‌شود که علاوه بر ایجاد آرامش و رفع اضطراب‌ها می‌تواند مشکلات قاعدگی مانند علائم سندرم قبل از قاعدگی مانند نوسانات خلقی را تسکین ببخشد، همچنین با ایجاد آرامش و انرژی در بدن به افزایش اکسیژن منجر می‌شود.

 عوارض عرق گل زوفا

  • مصرف عرق گیاه زوفا برای دسته ای افراد ممنوع است. این گیاه برای زنان باردار توصیه نمی شود زیرا خطر سقط جنین را افزایش بهتر است خانم های شیرده از استفاده از این عرق گیاهی جلوگیری کنند.

  • مصرف بیش از حد این عرق زوفا می تواند باعث افزایش فشار خون، تشنج و آسیب کبدی می شود.

  • از عوارض حساسیت زا ی این گیاه می توان به تورم پوست و مشکلات تنفسی اشاره کرد.

نحوه مصرف عرق زوفا

قبل از هر غذا یک استکان میل شود .

منبع: جهان شیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها