روغن سیاه دانه برای صورت | نحوه استفاده از روغن سیاه دانه برای صورت

معجزه روغن سیاه دانه برای پوست صورت + روش مصرف

A
۰

روغن سیاه دانه می‌تواند بسیاری از مشکلات پوستی مانند آفتاب سوختگی و جای جوش را برای همیشه از بین ببرد. درباره خواص این روغن و نحوه استفاده آن برای پوست در ادامه بخوانید.

روغن سیاه دانه همانند دانه اش خواص شگفت انگیزی دارد. کاهش التهاب و کنترل قند خون می تواند از مهم ترین خواص روغن سیاه دانه باشد. در این مطلب درباره خاصیت روغن سیاه دانه برای پوست خشک و چرب و همچنین نحوه استفاده آن توضیح دادیم.

روغن سیاه دانه چه فوایدی برای پوست دارد؟

روغن سیاه دانه برای چین و چروک صورت

روغن سیاه دانه به دلیل ترکیبات سرشار از مواد آنتی ‌اکسیدانی می‌تواند در از بین بردن چین و چروک صورت بسیار موثر باشد. عوامل مختلفی می‌توانند در ایجاد چین و چروک صورت و پوست نقش داشته باشند. از جمله این عوامل می‌توان به سیگار کشیدن، اشعه‌های مضر خورشید، انقباضات ماهیچه‌های صورت، کم خوابی و مصرف قند اشاره کرد.

چین و چروک صورت نشان‌دهنده پیری پوست است و اگر این چین و چروک‌ها برطرف و یا از ایجاد آن جلوگیری نشود‌، کل صورت دچار چین و چروک شده و طراوت پوست از بین می‌رود‌.

برای بهره مندی از خواص روغن سیاه دانه برای چین و چروک صورت می‌توانید مقداری از این روغن را روی صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

روغن سیاه دانه برای لک صورت

روغن سیاه دانه حاوی آنتی اکسیدانی قدرتمند به نام تیموکینون است که به توزیع یکنواخت رنگدانه‌های پوست و یکدستی صورت کمک کرده و به درمان لک صورت کمک می‌کند.

یکی از مشکلات پوستی که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، لک صورت است‌. شایع بودن این مشکل باعث شده است که برخی از افراد از روش‌ها و مواد مختلفی برای از بین بردن این لک‌ها استفاده کنند. علت اصلی ایجاد لک روی پوست صورت توزیع نامناسب ملانین یا رنگدانه‌های پوست می‌باشد.

تجمع رنگدانه‌های پوست در برخی از قسمت‌های پوست باعث می‌شود که این قسمت‌ها به صورت لک‌هایی مشاهده شوند. با استفاده منظم از روغن سیاه دانه بصورت موضعی، می‌توانید به رفع لک‌های صورت کمک نمایید.

روغن سیاه دانه برای چاقی صورت

روغن سیاه دانه با خواص آبرسانی و آنتی اکسیدانی قوی خود می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست و انعطاف‌پذیری صورت شما را افزایش داده و به سفتی و چاقی صورت کمک نماید.

به همین منظور مالیدن و ماساژ مقدار کمی روغن سیاه دانه بر روی گونه‌ها و لب‌ها می‌تواند به طور موثری لب‌ها و گونه‌ها را حجیم کرده و صورت شما را چاق‌تر نماید.

روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه برای سفیدی صورت

ترکیبات فنلی موجود در روغن سیاه دانه همانند آنتی اکسیدان عمل می‌کنند و مانع از ایجاد لک و آکنه روی پوست شده و صورت شما را روشن و سفید می‌کند. این آنتی اکسیدان‌ها همچنین با عوامل ایجاد‌کننده جوش یعنی التهاب و رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و آنها از بین می‌برند‌.

روغن سیاه دانه همچنین آثار لک و جوش‌های باقی‌مانده بر روی پوست را نیز از بین می‌برد و در نتیجه پوست صورت شما سفید و شفاف می‌شود.

برای کمک به روشن شدن و سفیدی صورت خود می‌توانید شب‌ها بعد از شستن و تمیز کردن پوست، مقداری از این روغن را بر روی نواحی مورد نظر صورت خود ماساژ دهید.

روغن سیاه دانه برای آفتاب سوختگی

پوست آسیب‌دیده در اثر آفتاب سوختگی را می‌توان با روغن سیاه دانه درمان کرد. این خاصیت به دلیل ترکیبات خاص موجود در سیاه دانه از جمله تیمول، تیموکینون و تیموهیدروکینون می‌باشد. این ترکیبات به دلیل اثرات کاهش التهاب، برای بهبود پوست ناشی از آفتاب سوختگی بسیار موثر می‌باشد.

روغن سیاه دانه برای جای جوش

روغن سیاه دانه علاوه بر خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی، دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد و نتایج مطالعات نشان داده‌اند که این روغن می‌تواند در کمک به تسریع در بهبود جای جوش و اسکار موثر باشد.

بنابراین‌ استفاده منظم از روغن سیاه دانه می‌تواند پوست را لایه‌برداری کرده و اثرات باقی‌مانده جوش و جای زخم را از بین ببرد.

نحوه استفاده از روغن سیاه دانه

برای پوست خشک، می‌توانید چند قطره روغن را به یک مقدار مرطوب‌کننده یا کرم اضافه کرده و مخلوط کرده و به پوست خود بمالید. برای پوست چرب، ممکن است بهتر باشد روغن سیاه دانه را به تنهایی استفاده کنید.

منبع: روماران
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها