هندوانه برای رفع کم آبی | نحوه مصرف هندوانه برای رفع کم آبی بدن

با خوردن هندوانه کم آبی بدن رو برطرف کن + روش استفاده

A
۰

این روزها که فصل هندوانه است می توانید با خوردن آن بدن را هیدراته کرده و از عفونت ها پاکسازی کنید. خواص هندوانه برای رفع کم آبی بدن را در ادامه بخوانید.

هندوانه از محبوب ترین میوه هایی است که در بهار و تابستان پیدا می شود. هندوانه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و برای اختلالات کلیوی و کبدی مفید است. از هندوانه برای رفع کم آبی بدن نیز می توانید استفاده کنید تا آب از دسته رفته بدن را تامین کند. دلایل و نحوه مصرف را در ادامه بخوانید.

 هندوانه و رفع کم آبی بدن

درصد هندوانه از آب تشکیل شده و قند و الکترولیت موجود در آن باعث می‌شود خیلی زود عطش شما برطرف شود.

هندوانه سرشار از آب و آنتی‌اکسیدان مفیدی به‌نام لیکوپن است. لیکوپن ماده‌ قرمز رنگی است که در میوه‌های سرخ وجود دارد. جالب است بدانید که لیکوپن هندوانه بسیار بیشتر از یک گوجه‌فرنگی است.

لیکوپن از بروز سرطان و بیماری‌های التهابی پیشگیری می‌کند. آب هندوانه را به کمک یک مخلوط‌کن بگیرید و هر چقدر که دوست دارید در فصل گرم آن را بنوشید. این میوه حاوی قند و الکترولیت سدیم است و شما را سریع سیراب می‌کند و مواد مغذی را همزمان به بدن شما می‌رساند.

بیشتر بخوانید:آنچه باید درباره هندوانه بدانیم

هندوانه برای رفع کم آبی

بیش از ۹۰ درصد از محتوای هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. با توجه به آن که بدن شما عمدتا از آب تشکیل شده هیدراتاسیون مناسب برای سالم نگه داشتن همه اندام‌ها به ویژه کلیه‌ها امری ضروری می‌باشد. آب به شما کمک می‌کند تا فشار خون سالم، هضم منظم و سیستم‌های سم زدایی کارآمد را حفظ کنید.

همچنین درصد زیادی از هندوانه حاوی الکترولیت‌هایی مانند پتاسیم است، و همین امر هندوانه را به یک میان‌وعده سالم در طول ماه‌های گرم تابستان تبدیل کرده‌است.

نحوه استفاده از هندوانه برای تامین آب بدن

شما می توانید روزانه میوه هندوانه را نوش جان کنید یا آب هندوانه را بنوشید. روش تهیه آب هندوانه را در ادامه مطلب بخوانید

  • ابتدا هندوانه را در اندازه دلخواهتان برش دهید و پوست سبز اطراف آن را جدا کنید. سپس هسته‌های هندوانه را با استفاده از خلال دندان یا چنگال کوچک خارج کنید. تکه‌های هندوانه را داخل مخلوط‌کن بریزید و اندکی هندوانه‌ها را با مخلوط‌کن خرد کنید. سپس پودر قند یا شکر (در صورت تمایل) را به هندوانه‌ها اضافه کنید و چند ثانیه مخلوط‌کن را روشن کنید تا شکر و پودر قند به‌خوبی با هندوانه مخلوط شود. در نهایت هم یخ‌ها را داخل مخلوط‌کن بریزید و ۲-۱ دقیقه دیگر مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا یخ‌ها هم پوره شوند و آب هندوانه لذیذ شما آماده شود. آبمیوه را در لیوان‌های مورد نظرتان بریزید و با تکه‌های لیمو یا نعنا تزئین و سرو کنید.

علائم کم آبی بدن

  •     تشنگی شدید

  •     دفع ادرار کمتر

  •     ادرار تیره رنگ

  •     خستگی

  •     سرگیجه

  •     گیج شدن

منبع: دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها