خواص پوست سیب | فواید خوردن سیب با پوست

پوست سیب رو دور ننداز! | فواید پوست سیب برای پیشگیری و کنترل بیماری ها

A
۰

برای جلوگیری از بیماری های مربوط به قلب و دستگاه گوارش و همچنین کنترل مشکلاتی مانند کم خونی و فشار خون؛ پوست سیب را استفاده کنید تا سلامت بدن را تضمین کنید.

سیب از بهترین و مهم ترین میوه هایی است که باید روزانه مورد استفاده قرار بگیرد. اکثر افراد هنگام مصرف این میوه پوست آن را دور می اندازند اما پوست سیب حاوی مقادیر زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان است که برای سلامت بدن مفید بوده و از بسیاری بیماری مانند مشکلات مربوط به قلب و ریه پیشگیری می کند. خواص پوست سیب را در ادامه بخوانید.

فواید مصرف سیب با پوست

 تقریبا همه افراد، سیب مصرف می‌کنند، اما برخی از مردم پوست آن را دور می‌اندازند. از بین‌بردن پوست، موادمغذی حیاتی مانند فیبر، ویتامین K، ویتامین E و فولات را از بین می‌برد. پوست سیب به افزایش چربی قهوه‌ای در بدن کمک می‌کند و وزن را کاهش می‌دهد. کندن پوست، یک سوم از کل فیبر سیب را از بین می‌برد. همچنین، پوست سیب برای بیماری‌های قلبی و دیابت مفید است.

پوست سیب حاوی ترکیب کورستین است که از سلول‌های مغز در برابر آسیب محافظت می‌کند، از نابودی حافظه جلوگیری می‌کند و تمرکز را افزایش می‌دهد. از دیگر خواص سیب با پوست می‌توان به کنترل فشارخون، حفظ سلامت چشم و همچنین کاهش احتمال ابتلابه گلوکوم را اشاره کرد. پوست سیب از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند و محتوای بالای آنتی‌اکسیدان موجود در آن به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند.

جلوگیری از سرطان

مطالعات نشان داده‌اند پوست سیب به کاهش احتمال ابتلابه انواع سرطان، مانند سرطان روده بزرگ، سرطان سینه و سرطان کبد کمک می‌کند. پوست سیب دارای ‌تری‌ترپنوئیدها است که در از بین‌بردن سلول‌های سرطانی و مهار رشد سرطان بسیار موثر هستند.

پیشگیری از بیماری قلبی

پوست سیب دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از اکسید‌شدن چربی‌های غیراشباع چندگانه جلوگیری می‌کنند. چربی‌های اشباع‌نشده باعث بروز بیماری قلبی می‌شوند.

پیشگیری از آسم

مطالعات نشان می‌دهند پوست سیب بیشتر از سایر سبزیجات و میوه‌ها به کاهش احتمال ابتلابه آسم کمک می‌کند.

سلامت ریه

از دیگر خواص سیب با پوست می‌توان به بهبود عملکرد ریه اشاره کرد. پوست سیب احتمال ابتلابه بیماری‌های تنفسی را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:سیب و خواص آن

خواص پوست سیب

تقویت بینایی

به دلیل وجود ویتامین‌های A و C، پوست سیب برای درمان مشکلات پوستی و بینایی بسیار مفید است.

سلامت دستگاه گوارش

پوست سیب سرشار از فیبر است. مصرف سیب با پوست باعث سهولت حرکت روده و سلامت دستگاه گوارش می‌شود.

سلامت قلبی عروقی

شواهد نشان می‌دهد مصرف سیب همراه با سبزیجات با پوست در رژیم غذایی روزانه می‌تواند احتمال ابتلابه بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد.

سلامت عضلات

پوست سیب حاوی ترکیبی به نام اسیداوسولیک است و قادر می‌باشد تا از تحلیل ماهیچه‌ها جلوگیری کند، سالمندان را قوی‌تر نگه دارد و احتمال شکستگی استخوان را کاهش دهد.

منبع غنی از آنتی‌اکسیدان

پوست سیب سرشار از مواد شیمیایی گیاهی مانند اسیدفنولیک و فلاونوئیدها است و مولکول‌های مخرب رادیکال‌های آزاد را از بدن پاک می‌کند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و به آنها حمله می‌کنند و ممکن است منجر به ایجاد بیماری‌های مختلف شوند. مصرف رژیم غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان برای محافظت از مشکلات مضر سلامتی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی ضروری است.

اختلال در عملکرد سلول‌های سرطانی

پوست سیب حاوی ترکیباتی به نام‌تری ترپرنوئید است که قادرند سلول‌های سرطانی را از بین ببرند و از بدن در برابر انواع خاصی از سرطان، مانند سرطان روده بزرگ، کبد و سینه محافظت کنند. پوست سیب حاوی ترکیباتی به نام‌تری ترپرنوئید است که قادر می‌باشند سلول‌های سرطانی را از بین ببرند

کنترل برخی بیماری ها با پوست سیب

  • تنظیم قندخون

  • درمان پوسیدگی دندان‌ها

  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی

  • درمان کم‌خونی

  • درمان فشارخون بالا

منبع: دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها