میوه های فیبردار | پر فیبرترین میوه

این میوه ها معدن فیبر هستن! | معرفی میوه های حاوی فیبر

A
۰

فیبر از مهم ترین مواد معدنی است که باعث تقویت سیستم گوارش شده و قند خون را تنظیم می کند. در این مطلب با میوه هایی که فیبر زیادی دارند آشنا می شوید.

میوه هایی که حاوی فیبر هستند می توانند یک انتخاب سالم و درست برای میان وعده ها و یا مواد اولیه سالادها باشند. استفاده از این میوه ها برای بهبود عملکرد گوارشی و روده مناسب بوده و انرژی بدن را تامین می کند. در ادامه میوه هایی که فیبر زیادی دارند را معرفی کردیم.

میوه ها با فیبر زیاد

گلابی

گلابی از مهم ترین میوه های فیبردار است. یک گلابی متوسط ۶ گرم فیبر دارد. باید توجه داشته باشید که فیبر گلابی در پوست آن است پس حتما این میوه را با پوست مصرف کنید. همچنین اگر به دنبال یک میوه بدون شکر هستید؛ گلابی می تواند بهترین انتخاب باشد تا با خیال راحت از بالا نرفتن قند خون آن را مصرف کنید.

انار

یک پیاله دانه انار مقدار ۷ گرم فیبر دارد. پس مصرف این میوه را فراموش نکنید! شما می توانید انار را به تنهایی نوش جان کنید یا به سالاد اضافه کنید.

تمشک ها

یک فنجان تمشک سیاه و یا تمشک قرمز حاوی ۸ گرم فیبر است. همچنین یک فنجان تمشک آبی می تواند ۴ گرم فیبر داشته باشد. شما می توانید در وعده صبحانه از هر مدل تمشکی که دوست دارید در ماست ها و یا اتمیل استفاده کنید.

میوه های فیبردار

پرتقال

اغلب افراد درباره ویتامین سی پرتقال می دانند اما کمتر کسی است که از میزان فیبر این میوه اطلاع داشته باشد. یک پرتقال متوسط ۳ گرم فیبر دارد. همچنین این میوه آب زیادی دارد که برای هیدراته کردن بدن مناسب است. از پرتقال به عنوان میان وعده استفاده کنید یا در سالادها بریزید.

سیب

سیب سرشار از فیبر است. یک سیب معمولی حاوی ۴ گرم فیبر است. این میوه همچنین برای کاهش وزن، سلامت قلب و مغز مفید می باشد.

آووکادو

هر فنجان آووکادو ۷ گرم فیبر دارد. پس می تواند انتخاب مناسبی برای فیبر باشد. از این میوه در پاستا و یا املت ها استفاده کنید تا از خواص آن بهره مند شوید.

 

منبع: eating well
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها