شربت آلو سیاه با نعنا | طرز تهیه شربت آلو سیاه

نوشیدنی با طعم جدید می خوای؟ شربت آلو سیاه رو امتحان کن + طرز تهیه

A
۰

شربت آلو سیاه را با نعنا و هر میزان شکر که دوست دارید تهیه کنید. شیوه تهیه را در ادامه می خوانید.

شربت آلو سیاه بهترین نوشیدنی و انتخاب است که می توانید با این میوه خوشمزه تهیه کنید. اگر شما هم تنها کاربردی که از آلو سیاه داشتید لواشک بوده است بهتر است حالا با استفاده از آلو بهترین و خوشمزه ترین شربت را تهیه کنید تا با طعم خوبش سوپرایز شوید! در ادامه شیوه تهیه را اینفوگیاهی توضیح می دهد.

مواد لازم برای تهیه شربت آلو سیاه

آلو سیاه تازه یا منجمد 4 کیلوگرم
شکر 1 پیمانه(بسته به ذائقه)
نعنا چند برگ
آب 3 پیمانه

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره خواص آلو برای سلامت بدن

شربت آلو

طرز تهیه شربت آلو سیاه

  1. برای تهیه شربت آلو خوشمزه در ابتدای کار آلوها را شسته، سپس هسته آنها را جدا می کنیم و به صورت دلخواه خرد می کنیم. در ادامه آلوها را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم.

  2. زمانی که آلوها کمی له شدند، آنها را با گوشت کوب می کوبیم تا کاملا پوره شوند. پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت برداشته و پوره آلو را یک بار از صافی، سپس از الک رد می کنیم تا کاملا یکدست شود.

  3. حالا به مقدار میزان آلو صاف شده، شکر درون قابلمه می ریزیم، سپس یک سوم مقدار شکر آب به قابلمه اضافه و آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شربت به قوام برسد. حالا آلو را به قابلمه اضافه می کنیم.

  4. در این مرحله اجازه می دهیم شربت آلو روی حرارت بماند تا به قوام مورد نظرمان برسد. در حین جوشیدن کف روی شربت را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در نهایت شربت کاملا شفافی داشته باشیم.

  5. در این مرحله برای تست قوام شربت، یک قاشق از آنرا درون نعلبکی ریخته و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان شربت را بین دو انگشت تست می کنیم.

  6. در صورتی که شربت کش دار بود، قوام شربت مناسب می باشد. حالا مقداری از شربت درون لیوان ها ریخته و به مقدار کافی آب خنک می افزاییم، سپس شربت را به همراه چند برگ تازه نعنا قالب یخ سرو می کنیم.

منبع: چی شی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها