شربت طالبی با آبلیمو | طرز تهیه شربت طالبی

روز تعطیلی شربت طالبی بزن جیگرت حال بیاد + طرز تهیه

A
۰

شربت طالبی را می توانید با استفاده از آبلیمو تهیه کنید تا طعم خوبی بگیرد. شیوه تهیه را در ادامه می خوانید.

شربت طالبی از بهترین نوشیدنی ها و ترکیباتی است که می توانید بدون نیاز به هیچ مواد اولیه ای خاصی و با طالبی تهیه کنید. در تهیه این شربت می توانید مقدار آبلیمو استفاده کنید تا طعم و عطر بهتری را به شربت بدهید. مواد لازم و شیوه تهیه شربت طالبی را در ادامه می خوانید.

مواد لازم برای تهیه شربت طالبی

طالبی نگینی خرد شده ۲ کیلو
شکر ۱/۵ لیوان
آب ۱ لیوان
آبلیمو ۱ قاشق سالادخوری

بیشتر بخوانید:آشنایی با طالبی و خواص آن در طب سنتی

طرز تهیه شربت طالبی

  1. برای درست کردن شربت طالبی ابتدا طالبی ها را نگینی خرد می کنیم. شکر را لا به لای طالبی ها می پاشیم و با قاشق هم می زنیم تا شکر حل شود و طعم طالبی به خورد شکر و آب برود.

  2.  بعد از 3 ساعت طالبی ها را آبکشی می کنیم و شربت را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا شربت کمی غلیظ شود. حدود 20 دقیقه طول می کشد.

  3. حالا طالبی های خرد شده را داخل قابلمه شربت اضافه می کنیم و تا جوش آمدن صبر می کنیم. بعد حرارت را خاموش می کنیم و یک قاشق سوپ خوری آبلیمو اضافه می کنیم و شربت را صاف می کنیم.

  4.  در این مرحله طالبی های داخل صافی را داخل میکسر یا مخلوط کن می ریزیم و کمی له می کنیم. برای خوش رنگ تر شدن مقداری از پوره های میکس شده را به شربت اضافه می کنیم.

  5.  در صورت تمایل می توانید مقداری پودر ژلاتین به پوره طالبی اضافه کنید تا یه مارمالاد خوش طعم و طبیعی داشته باشید. امیدواریم از خوردن این شربت طالبی خوشمزه و خوش طعم خانگی لذت ببرید.

 

منبع: بارونک
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها