شربت آلوئه ورا خانگی | طرز تهیه شربت آلوئه ورا

بی نظیرترین گیاه دارویی رو به یه شربت خنک تبدیل کن

A
۰

شربت آلوئه ورا را با تازه این گیاه تهیه و نوش جان کنید تا از خاصیت های بی نظیر آن برای سلامت بدن برخوردار شوید. شیوه تهیه را در ادامه می خوانید.

شربت آلوئه ورا یکی از انتخاب های مناسب برای روزهای گرم سال است. با تهیه این شربت خنک و خوشمزه می توانید از خواص بی نظیر این گیاه مانند رفع مشکلات گوارشی، بهبود بواسیر و کاهش وزن بهره مند شوید. اینفوگیاهی در این مطلب مواد لازم و طرز تهیه شربت آلوئه ورا را با تمام نکات آموزش می دهد.

مواد لازم برای تهیه شربت آلوئه ورا

برگ آلوئه ورا 1 عدد بزرگ
عسل 5 قاشق غذاخوری
لیمو ترش 1 عدد

بیشتر بخوانید:معرفی گیاه آلوئه ورا و آشنایی با خواص آن

شربت آلوئه ورا

شیوه تهیه شربت آلوئه ورا

  1. برای تهیه شربت آلوورا مجلسی ابتدا برگ آلوورا را برش می زنیم و ژله های درون برگ را خارج می کنیم، سپس ژله ها را به قطعات کوچکتر تقسیم می کنیم و به خوبی می شویم. در ادامه ژله ها را داخل یک کاسه آب سرد می ریزیم.

  2. اجازه می دهیم ژله ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون آب سرد بمانند تا تلخی شان به طور کامل گرفته شود. برای این تلخی ژله آلوورا به طور کامل گرفته شود بهتر است که هر ۵ دقیقه آب سرد را دور بریزیم و آب تازه جایگزین کنیم.

  3. در این مرحله پس از اینکه تلخی ژله آلوورا را گرفتیم، انرا درون مخلوط کن یا میکر می ریزیم و به طور کامل پوره می کنیم، در ادامه آب لیمو ترش را می گیریم و پس از اینکه صاف کردیم به همراه عسل به مخلوط کن اضافه می کنیم.

  4. حالا چند دقیقه دیگر مواد را میکس می کنیم تا عسل و آب لیمو ترش به طور کامل به خورد ژله آلوورا بروند. در ادامه یک سوم لیوان را با مخلوط ژله آلوورا پر می کنیم و باقیمانده آنرا با آب سرد پر می کنیم و چند قالب یخ اضافه می کنیم.

  5. در صورتی که بخواهیم درون شربت از پالپ های آلوورا استفاده کنیم می توانیم کمی از ژله آلوورا کنار بگذاریم و پس زا اینکه شربت ها را اماده کردیم ژله ها آوورا را به صورت تکه های بسیار کوچک به لیوان های شربت اضافه کنیم.

منبع: چی شی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها