گیاهان دارویی برای دیابت | درمان دیابت با گیاهان دارویی

کنترل دیابت در طب سنتی با این ۷ گیاه دارویی

A
۰

درمان دیابت با گیاهان دارویی مانند برگ انبه، اسفرزه و دارچین به دلیل خواصی که این گیاهان دارند ممکن است. دیگر گیاهان دارویی موثر در درمان دیابت را در ادامه می خوانید.

گیاهان دارویی برای درمان دیابت و کنترل سطح قند خون بسیار موثر هستند. با استفاده درست و به جا از برخی گیاهان دارویی شما می توانید دیابت را تا حدودی درمان کرده و قند خون را در اندازه متعادل نگهداری کنید. در ادامه این مطب اینفوگیاهی ۷ گیاه دارویی در دسترس را برای بهبود دیابت معرفی می کند.

گیاهان دارویی مفید برای بهبود دیابت

آلوئه ورا

آلوئه ورا، با داشتن خواص خاصی در شیره خشک و ژل داخل برگ‌هایش، می‌تواند به کاهش میزان گلوکز خون کمک کند و به عنوان یک درمان گیاهی برای دیابت محسوب می‌شود.

دارچین

دارچین، که به دلیل تاثیرش بر روی سلول‌های چربی و کمک به دسترسی آنها به انسولین شناخته شده است، می‌تواند به تبدیل گلوکز به انرژی کمک کرده و از تشکیل رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:فواید تره فرنگی برای کنترل دیابت

پیاز

پیاز نه تنها قند خون را کاهش می‌دهد، بلکه بر سوخت و ساز گلوکز در کبد تاثیر می‌گذارد و ترشح انسولین را افزایش می‌دهد، که این ویژگی‌ها آن را به یک داروی گیاهی مفید برای درمان دیابت تبدیل می‌کند.

سیر

سیر به عنوان یکی از بهترین داروهای گیاهی برای کاهش مستقیم قند خون شناخته شده است، زیرا به بازسازی سلول‌های لوزالمعده و تحریک آن برای تولید انسولین کمک می‌کند.

برگ‌های انبه

برگ‌های انبه را می‌توان به دو روش برای درمان دیابت استفاده کرد: خیساندن در آب به مدت 24 ساعت و استفاده از آب فشرده شده، یا خشک کردن و آسیاب کردن برگ‌ها برای مصرف با آب.

گیاهان دارویی برای دیابت

قره قاط

قره قاط، علاوه بر فواید بی‌شمار برای سلامتی، به کاهش برخی اختلالات پرخطر دیابت مانند آسیب‌های چشمی و آب مروارید کمک می‌کند.

شنبلیله

شنبلیله، که به کاهش مقاومت انسولین کمک می‌کند و تعداد گیرنده‌های انسولین در گلبول‌های قرمز را افزایش می‌دهد، باعث کنترل میزان قند خون می‌شود. مصرف دانه‌های خیسانده شنبلیله می‌تواند به کاهش قند خون کمک کند.

بیشتر بخوانید:تاثیر انواع سبزیجات در درمان دیابت

اسفرزه

اسفرزه، که دارای میزان بالایی از فیبر است، به کاهش کلسترول و قند خون کمک می‌کند و احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

ریحان

ریحان نه تنها قند خون را کاهش می‌دهد بلکه ترشح انسولین را آسان‌تر می‌کند. این گیاه به تقویت لوزالمعده و کبد کمک کرده و به درمان دیابت مفید است. با این حال، در صورت استفاده از داروهای دیابت باید همیشه با پزشک مشورت کرده و میزان قند خون را به طور مداوم بررسی کنید.

منبع: فرطب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها