شربت زردآلو با زعفران | طرز تهیه شربت زرد آلو

یه نوشیدنی خوشمزه با زردآلو های تازه بزنیم؟

A
۰

شربت زرد آلو را با این روش با آبلیمو و زعفران تهیه و نوش جان کنید تا نوشیدنی مناسب فصل داشته باشید.

شربت زرد آلو را هرچه زودتر با این میوه خوشمزه تهیه کنید تا در روزهای گرم هم یک نوشیدنی با عطر خوش و طعم خوب داشته و هم عطش را با این میوه پرخاصیت برطرف کنید. برای تهیه این شربت به زردآلو و زعفران در کنار دیگر مواد اولیه نیاز دارید. ادامه مطلب را بخوانید تا شیوه تهیه شربت زرد آلو برای روز های تابستانی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه شربت زرد آلو

زرد آلو 1/5 کیلو
شکر 1/5 پیمانه
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
گلاب 2 قاشق غذاخوری
زعفران به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:همه چیز در مورد زردآلو و خواص آن در طب سنتی

شیوه تهیه شربت زرد آلو با زعفران

  1. اولین مرحله از طرز تهیه شربت زردآلو خانگی این است که زردآلوها را بشویید و بعد به دو نصف تقسیم کنید و هسته زردآلو را خارج کنید. حالا نوبت این است که زردآلوهای آماده را در مخلوط‌کن بریزید و دستگاه را روشن کنید تا میوه خوب له و پوره شود. فقط حواستان باشد که هسته زردآلو را بیرون نیندازید و از آن برای بهره‌مندی از خواص هسته زردآلو استفاده کنید.

  2. حالا و در دومین مرحله از طرز تهیه شربت زردآلو نوبت تهیه آب زردآلو است. برای تهیه آب زردآلو باید پورده زردآلو را از صافی رد کنید و خوب فشار دهید تا آب زردآلو خارج شود. بعد آب حاصل را در قابلمه بریزید و بگذارید روی گاز و شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید و بگذارید خوب مواد بپزد و قل بزند و کف کند. کف حاصل را از روی قابلمه بردارید و دور بریزید.

  3. حالا آبلیمو را اضافه کنید و باز هم بزنید. بعد از این که چند قل زد زعفران آب شده را بریزید و بگذارید کمی دیگر گاز روشن باشد تا شربت غلیظ شود.

  4. شربت شما آماده است. می‌توانید آن را در شیشه بریزید و به مدت چندین ماه در یخچال نگهداری کنید و هر زمان خواستید مقداری از آن را با یخ و آب مخلوط کنید و شربت زردآلوی خوشمزه بخورید.

نکته: یادتان باشد استفاده از زعفران در این شربت اختیاری است و بیشتر برای تعدیل طبع زردآلو به آن اضافه می‌شود.

روش‌های مختلف تهیه شربت زردآلو

  • شربت زردآلو را هم می‌توانید با زردآلو تازه تهیه کنید هم با قیسی یا همان زردآلو خشک هم تهیه کنید. کافی است قیسی‌ها را برای ۱۲ ساعت خیس کنید تا خوب نرم شود و بعد تمام مراحل بالا را طی کنید. فقط حواستان باشد که احتمالا در این حالت شیرینی شربت بیشتر است پس اگر دوست دارید شیرینی کمتری داشته باشید بهتر است میزان شکر را کمتر در نظر بگیرید.

منبع: کاله
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها