میوه برای کم خونی | میوه های مفید برای کم خونی

کدام میوه های تابستونی برای کم خونی مناسب هستند؟

A
۰

کم خونی را با مصرف میوه هایی مانند توت فرنگی و زردآلو تا حدودی کنترل کنید. با دیگر میوه های مفید برای رفع کم خونی آشنا شوید.

مصرف میوه به دلیل داشتن مواد تشکیل دهنده آن ها که اغلب انواع ویتامین ها و فیبر است و همچنین باعث آبرسانی به بدن می شود؛ به شدت توصیه می شود. شما می توانید با مصرف میوه های تابستانی که برای کم خونی مناسب هستند اما از خاصیت آن ها برای خنک کردن و آبرسانی به بدن در روزها گرم استفاده کرده و هم کم خونی را کنترل کنید.

میوه های تابستونی مفید برای کم خونی

موز 

موز انتخابی عالی برای گنجاندن در سبد میوه های غنی از آهن است و تولید هموگلوبین در خون را تحریک می کند. منبع خوبی از اسید فولیک را تشکیل می دهد و یک ویتامین ب کمپلکس است و برای ساختن سلول های قرمز خون مورد نیاز است

سیب

تعجبی ندارد که با خوردن روزانه یک سیب، بتوانید از بیماری در امان باشید. زیرا سیب یک منبع غنی آهن با ترکیبات مختلف سلامتی است که برای تحریک هموگلوبین مورد نیاز است. روزانه حداقل یک سیب را با پوست بخورید.

آلو 

آلو خشک سرشار از ویتامین ث و آهن است و در افزایش هموگلوبین نقش مهمی دارد به غیر از آن، آلو ها منبع غنی از منیزیم هستند که منجر به افزایش قابل توجه تحریک گلبول های قرمز می شود و منیزیم به مدیریت انتقال اکسیژن در بدن نیز کمک می کند.

بیشتر بخوانید:واسه بالا و پایین آوردن فشار خون این میوه ها رو بخور

هلو 

هلو نیز به دلیل داشتن ویتامین ث و آهن موجب تحریک کاهش وزن می شود و پوست ، چشم را بهبود می بخشد و همان طور که می دانید ویتامین ث به جذب آهن کمک می کند و مانع از تکثیر سلول های قرمز می شود.

میوه برای کم خونی

انبه 

انبه به دلیل داشتن مواد مغذی ، آهن و و یتامین ث میوه خوبی برای خون سازی است به همین دلیل مصرف آن برای زنان در دوران عادت ماهیانه و بارداری توصیه می شود علاوه براین ایمنی بدن را در برابر بیماری وبا ، سل و دیسانتری بالا می برد.

گیلاس 

یکی دیگر از میوه های پرخاصیت فصل تابستان گیلاس است که مصرف آن به دلیل داشتن ویتامین ث و آهن برای افراد مبتلا به کم خونی بخصوص کودکان بسیار مفید است.

توت فرنگی

توت فرنگی به دلیل داشتن مواد مغذی و آهن خون ساز است و مصرف منظم آن کم خونی را بهبود می بخشد البته به شرط آنکه ارگانیک باشد.

بیشتر بخوانید:بدترین و بهترین میوه ها برای کم کاری تیروئید

زردآلو 

اگر کم خونی دارید مصرف زردآلو به عنوان میان وعده می تواند به بهبود شما کمک کند.

انجیر 

آهن و ویتامین ث موجود در انجیر آن را به یک میوه عالی برای فقر آهن تبدیل کرده است.

طالبی 

طالبی به دلیل داشتن مواد مغذی ،کلسیم ،آهن ،مس ،منگنز ، فسفر می تواند کمبود آهن را بهبود بخشد که در نهایت موجب انتقال بهتر اکسیژن می شود.

 

منبع: خبر آنلاین
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها