کمبود ویتامین و کبودی بدن

کمبود این ویتامین ها باعث کبود شدن بدن میشن!

A
۰

کمبود ویتامین های C ، K و آهن باعث کبود شدن سریع پوست می شوند. علل این حادثه را ایتفوگیاهی توضیح می دهد.

کمبود ویتامین ها در کبود شدن سریع پوست بسیار موثر هستند. ویتامین سی، آهن و همچنین ویتامین K برای پیشگیری از کبود شدن سریع پوست ضروری می باشند. این دسته ویتامین برای تقویت مویرگ ها مفید بوده و از کبود شدن پوست پیشگیری می کنند. در ادامه بیشتر می خوانید.

ویتامین های موثر در کبود شدن بدن

ویتامین C

وقتی ویتامین C کافی از غذاهایی مانند مرکبات، گوجه فرنگی، کلم بروکلی و… گرفته تا مکمل‌های غذایی مانند قرص ویتامین C دریافت نمی‌کنید، ممکن است دچار کمبود این ویتامین شوید؛ به خصوص اگر سیگاری باشید.

بدن از ویتامین C برای تولید کلاژن استفاده می‌کند که بخشی ضروری از ساختار رگ‌های خونی است. بدون ویتامین C کافی، ممکن است کلاژن کافی نداشته باشید. بدون مقدار مناسب کلاژن، رگ‌های خونی شما ممکن است شکننده‌تر شوند؛ که همه این‌ها ‌به این معنی است که احتمال کبودی سریع یا مکرر پوست، بیشتر است.

سطوح بسیار پایین ویتامین C می‌تواند باعث نوعی بیماری به نام اسکوربوت شود. در بیماری اسکوربوت، رگ‌های خونی ضعیف می‌شوند که می‌تواند منجر به کبودی سریع پوست، خونریزی لثه و خوب نشدن زخم‌ها ‌شود.

بیشتر بخوانید:کمبود کدوم ویتامین ها باعث ضعف چشم میشه؟

ویتامین K

ویتامین K به تشکیل لخته در بدن کمک می‌کند تا خونریزی متوقف شود. نوزادان اغلب سطوح بسیار پایینی از ویتامین K دارند که برای توقف خونریزی کافی نیست. بدون تزریق ویتامین K در بدو تولد، نوزادان ممکن است به راحتی کبود شوند یا خونریزی بیش از حد داشته باشند. اگر کمبود ویتامین K دارید، ممکن است خون شما کندتر لخته شود و منجر به کبودی‌های بیش از حد شود. ویتامین K همچنین دیواره‌های مویرگ‌ها ‌را تقویت می‌کند. قوی‌تر بودن دیواره‌های مویرگ‌ها‌ به این معنی است که احتمال شکستن آن‌ها‌ و کبودی شما کمتر است.

آهن

اگرچه آهن نوعی ماده معدنی است، اما می‌تواند با کبود شدن سریع پوست مرتبط باشد. بدن از آهن برای ساخت هموگلوبین استفاده می‌کند که به خون برای حمل اکسیژن در سراسر بدن کمک می‌کند. اگر آهن کافی دریافت نکنید، جریان اکسیژن می‌تواند محدود شده و ممکن است کم خونی ایجاد شود. در کم خونی ناشی از فقر آهن مغز استخوان، گرسنه‌ی آهن است. علاوه بر اینکه مغز استخوان قادر به ساخت گلبول های قرمز کافی نیست (کم خونی)، تولید پلاکت نیز کاهش می‌یابد. پلاکت ها ‌اولین گام در لخته شدن خون هستند. بنابراین، کاهش پلاکت‌ها ‌منجر به افزایش کبودی می‌شود.

منبع: مثبت سبز
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها