آویشن برای دندان درد | فواید آویشن برای دندان ها | درمان عفونت لثه با آویشن

آویشن نمیذاره پات به دندون پزشکی برسه! | کاربردهای آویشن برای سلامت دهان و دندان

A
۰

در طب سنتی درمان عفونت و درد دندان با با آویشن توصیه می شود. آویشن به دلیل خواص ضد باکتریایی برای دندان معجزه می کند. دلیل و نحوه مصرف آن را در ادامه بخوانید.

آویشن دارای خواص آنتی باکتریالی بوده و برای از بین بردن میکروب ها بسیار موثر هستند و به درمان التهاب لثه، دندان درد، عفونت لثه و جرم گیری دندان ها و... کمک می کند. تیمول موجود در آویشن به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی می تواند همانند یک لاک محافظ دندانی عمل کرده و از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. با اینفوگیاهی همراه باشید تا کاربردهای آویشن برای سلامت دهان را بیشتر برایتان توضیح دهیم.

خواص آویشن برای دندان

آویشن و عفونت لثه

آویشن به عنوان یکی از گیاهان که خاصیت ضدعفونی کننده دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای شست و شوی دهان بسیار کاربردی می باشد. محلول شستشوی دهان که حاوی آویشن باشد در درمان عفونت لثه موثر است به همین منظور در تهیه برخی از دهان شوییه ها و خمیر دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان

از خواص گیاه آویشن برای دندان جلوگیری از ایجاد پوسیدگی است. همان گونه که در بالا اشاره کردیم. آویشن دارای ماده ای به نام تیمول می باشد. این ماده دارای خاصیت ضد باکتریایی است که به درمان التهاب لثه، عفونت لثه و دندان ها کمک می کند. تیمول موجود در آویشن به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی می تواند همانند یک لاک محافظ دندانی عمل کرده و از  پوسیدگی دندان جلوگیری کند. بدین منظور می توانید عرق آویشن را در دهان غرغره کرده یا این که از روغن آویشن استفاده کنید. این کار علاوه بر کاهش باکتری های مضر دهانی، سبب رفع بوی بد دهان نیز می شود.

بیشتر بخوانید:خواص آویشن و موارد مصرف آن

آویشن

درمان عفونت دندان

آویشن برای رفع عفونت بسیار حرفه ای عمل میکند و کاربردهای فراوانی دارد. بهتر است به همراه سایر گیاهان مفید برای رفع عفونت استفاده شود ولی به تنهایی هم مبارز قوی ای است و با خواص ضد قارچی و ضدعفونی خود به شما در درمان عفونت کمک شایانی خواهد کرد. جالب است بدانید که اگر با نعناع ترکیب شود خاصیت آنتی باکتری دوچندانی خواهد داشت.

پس برای درمان عفونت دندان و لثه از مصرف آن هرگز غافل نشوید.​

روش استفاده از آویشن برای تسکین عفونت دندان

  • 5 گرم گیاه خشک آویشن را در 100 میلی لیتر آب جوش ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کنید.

  • این محلول را خنک کرده و به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

منبع: ویکی گردی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها