خواص روغن آلوئه ورا | فواید روغن آلوئه ورا

درباره روغن آلوئه ورا و خواصش چقدر می دونی؟ + خواص

A
۰

روغن آلوئه ورا برای سلامت قلب و پیشگیری از بیماری های گوارشی خاصیت زیادی دارد. همچنین این روغن برای درد مفاصل معجزه می کند. در ادامه با خواص روغن آلوئه ورا آشنا می شوید.

روغن آلوئه ورا که از گیاه آن به دست می آید جز بهترین و پرخاصیت ترین روغن های گیاهی است. این روغن برای درمان بسیاری از مشکلات مانند مشکلات فشار خون و بیماری های گوارشی مفید بوده و همچنین یک تقویت کننده قوی سیستم ایمنی به حساب می آید. در ادامه درباره خاصیت های بی نظیر روغن آلوئه ورا بیشتر می خوانید.

روغن آلوئه ورا چیست؟

روغن آلوئه ورا Aloe vera oil روغن گیاهی است که برگهای آن ضخیم است و درون آنها ماده ای ژل مانند وجود دارد و از ترکیب ژل موجود در این روغن به همراه روغن های حاملی مانند روغن زیتون روغن آلوئه ورا به دست می آید. این روغن به صورت ارگانیک ساخته می شود و عصاره ای روغنی از برگ های آلوئه باربادنسیس است که با فرآیند خیساندن در برخی از روغن های حامل بدون استفاده از هیچ گونه مواد شیمیایی به دست می آید. در این فرآیند، ژل آلوئه ورا با روش پرس سرد برگ گیاه آلوئه‌ورای بالغ و رسیده در آفتاب به دست می آید.

بیشتر بخوانید:خواص شگفت انگیز آلوئه ورا برای معده درد

فواید روغن آلوئه ورا برای سلامت بدن

اثرات ضد درد

اسید سالیسیک آلوئه ورا با کنترل تولید سیکلواکسیژناز و محدود کردن تولید مقدار پروستاگلاندین از آراشیدونیک اسید ، التهاب بافت ها را کاهش می دهد و به عنوان یک مسکن عمل می کند. عملکرد اسید سالسیک مشابه با آسپیرین است و درد را کاهش می دهد. هم چنین آلوئه ورا دارای آنزیم هایی است که فعالیت آنزیم کربوکسی پپتیداز که عامل ایجاد درد و التهاب حاد است را غیر فعال می کند و باعث کاهش التهاب و درد می شود.

تقویت سیستم ایمنی

آلوئه ورا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و مقاومت بدن را در مقابل بیماری های ویروسی و آلرژی افزایش می دهد. آسمانان و آلوسین B محرک سیستم ایمنی است و به دلیل مهار سنتز پروستاگلاندین ها دارای خواص ضد التهابی است .

بیماری های گوارشی

آلوئه ورا منبع غنی از مواد مغذی است که می تواند به بهبود اختلالات دستگاه گوارش کمک می کند . ترکیباتی مانند آنتراکینونی که خواص مسهل دارد .  این ترکیب باعث بهبود فاکتور های مختلف عملکرد دستگاه گوارش می شود. از جمله کاربردهای این روغن ، کمک به درمان بیماری برگشت محتویات اسیدی معده به مری است . ماده فعالA  موجود در آلوئه ورا ، تولید اسید و پپسین را کم می کند و از ایجاد زخم معده جلو گیری می کند.

روغن آلوئه ورا

بیشتر بخوانید:آلوئه ورا رو چطوری استفاده کنیم که لاغر شیم؟

درد مفاصل

التهاب منشأ بسیاری از بیماری ها و مشکلات مانند آرتریت، نقرس و آرتروز است . متأسفانه این بیماری ها درمان قطعی ندارند و برای پیشگیری از ابتلا به آن ها باید از مواد ضد التهاب استفاده کنید. مصرف منظم روغن آلوئه ورا می تواند علائم این بیماری ها را مانند درد و گرفتگی‌های عضلانی کم کند. این روغن می تواند در بهبود استئوآرتریت در زانو و مفاصل مؤثر واقع شود. ترکیبات روغن آلوئه ورا ، درد و خشکی مفاصل کاهش می دهد و باعث بهبود عملکرد آنها می شود.

کاهش فشار خون

روغن آلوئه ورا کلسترول HDL را افزایش می دهد و تری گلیسیرید را کاهش می دهد و هم چنین تأثیرات مفیدی بر فشار خون دارد و از سکته قلبی جلوگیری می کند.

خاصیت ضد سرطانی

رادیکال آزاد از عوامل اصلی ایجاد سرطان است . رادیکال آزاد با اکسیده کردن سلول های سالم بدن ، آنها را به بافت های سرطانی تبدیل می کند. آنتی اکسیدان ها می توانند با رادیکال های آزاد مبارزه کنند . روغن آلوئه ورا مقادیر بالایی آنتی اکسیدان دارد و در این زمینه می تواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:کاربرد آلوئه روا برای لثه و دندان

جلوگیری از بیماری های قلبی

همانطور که در بالا توضیح دادیم روغن آلو ئه ورا باعث کاهش کلسترول بد و کاهش فشار خون می‌شود. درنتیجه این بهبود ، اثرات مطلوبی بر روی سلامت و عملکرد قلب خواهد داشت. اگر دیواره های قلب سلامت و پاک باشد و مشکلی نداشته باشد و قلب به خوبی فعالیت می کند و از قلب در برابر بیماری هایی مانند سکته قلبی و نارسایی قلبی محافظت می کند.

 

منبع: جهان شیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها