رفع گرمازدگی با میوه | میوه برای درمان گرمازدگی

موثرترین میوه ها برای رفع گرمازدگی رو اینجا پیدا می کنی

A
۰

برای رفع گرمازدگی می توانید از میوه هایی مانند خیار و یا هندوانه استفاده کنید تا با فیبر و مقدار آبی که دارند برای درمان گرمازدگی موثر باشند. با این دسته از میوه ها آشنا می شوید.

برای درمان گرمازدگی در روزهای داغ تابستان بهتر است از مصرف برخی میوه ها غافل نشوید. میوه هایی مانند طالبی، خیار و یا انبه به دلیل مواد تشکیل دهنده و خواصی که دارند برای رفع فوری گرمازدگی مفید بوده و شما با مصرف این دست از میوه ها که منبع هیدراته کردن بدن هستند آب زیادی را وارد بدن می کنید. اینفوگیاهی شما را با بهترین میوه هایی که برای رفع گرمازدگی مفید هستند؛ آشنا می کند.

میوه هایی که برای رفع گرمازدگی مناسب هستند

خیار

خیار حاوی 95 درصد آب است، یک فنجان از برش های خیار حاوی تنها 16 کالری است، که این چیزی است که این سبزی را به مکملی عالی برای برنامه کاهش وزن شما در تابستان تبدیل می کند. محتوای بالای آب آن با ذخایر طبیعی فیبر رژیمی ترکیب می شود تا یک عامل موفق و سم زدایی ایجاد کند.

دستگاه گوارش شما با دوز روزانه خیار آبرسانی می شود. و هر کاری که می خواهید در رابطه با این ماده غذایی انجام دهید اما از گرفتن پوست آن خودداری کنید زیرا حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C است، آنتی اکسیدانی که به شما کمک می کند تا از سرطان پوست ناشی از اشعه های UVA/UVB جلوگیری کنید.

طالبی

در صورتی که در روزهای گرم سال در خطر گرمازدگی بودید، از مصرف طالبی غافل نشوید. این میوه علاوه بر اینکه با کم آبی بدن مقابله می‌کند، حاوی ویتامین‌های A و B6 است که وجود آن‌ها برای فعالیت طبیعی بدن ضروری خواهد بود. همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در طالبی سطح رادیکال‌های آزاد بدن را کاهش داده و مانع از آسیب سلول‌ها و ایجاد تومورهای سرطانی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:حواست باشه گرمازده شدی این غذاها رو نخوری!

 میوه‌های خانواده توت

در خانواده توت یا بری، میوه‌هایی مانند تمشک، توت سفید، بلوبری و … قرار گرفته‌اند که همگی بسیار مفید و مقوی هستند. توت‌ها حاوی ویتامین C بوده که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. همچنین مصرف این گروه از میوه‌ها موجب آبرسانی بدن شده و احتمال گرمازدگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. تمشک، بلوبری و توت فرنگی نوبرانه روزهای گرم سال هستند که نباید از خوردن آن‌ها غافل شوید، چراکه خواص بسیاری برای بدن به دنبال خواهند داشت.

انبه

همه ما انبه را به عنوان یک میوه خوشمزه و پرخاصیت می‌شناسیم. مصرف این میوه می‌تواند بخش مهمی از نیاز بدن به مواد مغذی مختلف مانند ویتامین A، C و E را تامین کند. جالب است بدانید که خوردن انبه برای رفع گرمازدگی نیز مفید خواهد بود و می‌تواند به هیدراتاسیون بدن کمک کند. انبه را در رژیم غذایی خود جای دهید تا از خواص مختلف آن بهره‌مند شده و با گرمازدگی نیز مقابله کنید.

هندوانه

هندوانه در واقع ترشح عرق اضافی را تحریک می کند، بنابراین تا زمانی که هندوانه خنکی در دست دارید، دچار گرمازدگی نخواهید شد.

درمان گرمازدگی با میوه ها

انار

در واقع فواید بی‌ شماری برای سلامتی وجود دارد، دانه های یاقوت مانند مملو از آب هستند، بلکه سرشار از آنتی اکسیدان های خاصی به نام پونیکالاگین هستند. این دسته از آنتی اکسیدان ها آنقدر قوی هستند که حتی بر تعداد آنتی اکسیدان های شراب قرمز و چای سبز نیز پیروز می شوند. با دانه های انار بدن خود را سم زدایی کنید تا با عرق کردن به خروج سموم بدن کمک کنید.

کیوی میوه ای آبدار است که نه تنها به افزایش سطح هیدراتاسیون شما کمک می کند، بلکه حاوی 237 میلی گرم الکترولیت مهم پتاسیم است که برای انقباض ماهیچه ها حیاتی است. در میان بسیاری از چیزهایی که ممکن است در سیستم بدن شما زمانی که در آستانه گرمازدگی قرار می گیرید مختل شود، کم آبی بدن یکی از مهمترین مسائل است.

کم آبی بر قلب فشار وارد می کند و از توانایی کلیه برای حفظ تعادل صحیح الکترولیت ها جلوگیری می کند. سعی کنید یک کاسه موز و کیوی ورقه شده را قبل از تمرین و ورزش خود در فضای باز بخورید تا پتاسیم بدن خود را افزایش دهید.

گلابی

متخصصان در دنیای سلامت پیشنهاد می‌کنند که برای سلامتی مطلوب، نیمی از وزن بدن خود را مایعات بنوشید. این عدد بسته به سطح فعالیت شما می‌ تواند متفاوت باشد، اما همچنان به شما کمک می‌ کند تا میزان مایعی را که باید دریافت کنید در روز اندازه‌ گیری کنید. شما می توانید روش های آبرسانی بدن خود را با یک گلابی متوسط تغییر دهید. این میوه ترد و آبرسان پر از آب و 6 گرم فیبر محلول است.

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها