شربت هلو رژیمی | طرز تهیه شربت هلو با عسل

شربت هلو؛ کم کالری و خوش طعم برای روزهای داغ پیش رو!

A
۰

شربت هلو را می توانید با عسل تهیه کرده تا ضمن لذت بردن از طعم بی نظیر آن؛ از خواصش بهره مند شوید.

شربت هلو یکی از بهترین نوشیدنی هایی است که برای روزهای گرم تابستان می توانید تهیه کنید. برای درست کردن این شربت حتما لازم به شکر نبوده و در تهیه آن از عسل نیز می توانید استفاده کنید. اینفوگیاهی در ادامه این مطلب مواد لازم و شیوه تهیه شربت هلو را آموزش می دهد.

مواد لازم برای تهیه شربت هلو با عسل

هلو ۲ کیلو
عسل ۸۰۰ گرم
آب ۲ لیوان
آب لیمو ترش ۲ قاشق مرباخوری
وانیل ۱/۳ قاشق چای خوری

بیشتر بخوانید:دانستنی های شگفت انگیز درباره هلو

طرز تهیه شربت هلو

  1. در ابتدا باید هلوها را خوب شستشو دهید و بعد هسته آن ها را خارج نمایید.

  2. سپس داخل یک ظرف، عسل را داخل ۲ لیوان آب مخلوط نمایید و کاملا به هم بزنید(برای سالم بودن و طبیعی تر شدن شربت هلو به جای شکر بهتر است از عسل استفاده کنید).

  3. در مرحله بعد باید هلوهای بدون هسته را درون مخلوط کن بریزید و مخلوط عسل و آب را به آن بیافزایید

  4. اکنون شربت هلو آماده شده را به مدت چند ساعت در داخل یخچال بگذارید، تا کاملا خنک گردد. همچنین می توانید آن را درون لیوان مخصوص سرو شربت بریزید و بعد از اضافه کردن دو تکه یخ و مقدار خیلی کمی آب لیمو ترش تازه، شربت هلو را نوش جان کنید.

  • برای سالم بودن و طبیعی تر شدن شربت هلو به جای شکر بهتر است از عسل استفاده کنید. اما در صورتی که در تهیه این شربت می خواهید از شکر استفاده کنید، باید بعد از شستن هلوها و گرفتن هسته آن ها، هلوها را به تکه های کوچک تری تقسیم کنید و خرد نمایید و آن ها را درون قابلمه  مناسبی بریزید، بعد دو لیوان آب به آن بیافزایید. سپس قابلمه را بر روی حرارت ملایم بگذارید، بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، زمانی که به جوش آمد، شکر را به آن اضافه نمایید و به طور کامل مواد را با هم مخلوط کنید. اکنون قابلمه را از روی حرارت بردارید و بعد آب لیمو ترش و وانیل را به مخلوط اضافه نمایید. در نهایت مواد را به خوبی به هم بزنید و پس از سرد شدن، آن را در یخچال قرار دهید تا خنک گردد.

 

منبع: آرگا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها