خورشت کنگر بدون گوشت | طرز تهیه خورشت کنگر بدون گوشت

خورشت کنگر رو به سبک شیرازیا و بدون گوشت درست کن + نحوه تهیه

A
۰

خورشت کنگر به روش های مختلفی پخته می شود که اینفوگیاهی طرز تهیه نوع شیرازی این خورش با لیمو عمانی و بدون گوشت را آموزش داده است.

کنگر از سبزیجاتی است که برا ضدعفونی کردن بدن مفید می باشد و باعث هضم آسان تر غذا می شود. پس چه بهتر از آنکه با این سبزی غذا درست کنیم! خورشت کنگر را به سبک های گوناگونی می پزند و ما روش تهیه این غذای مجلسی را با لیمو عمانی به شما آموزش داده ایم تا یک غذای شیرازی نوش جان کنید.

مواد لازم برای درست کردن خورش کنگر

کنگر ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد متوسط
نمک٬ فلفل٬ زردچوبه به میزان دلخواه
رب گوجه فرنگی به مقدار لازم
آبلیمو یا آبغوره به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم
آب جوش ۲ لیوان
لیمو عمانی ۲ عدد
زعفران دم کرده نصف فنجان

خورشت کنگر

بیشتر بخوانید:مهم ترین فواید کنگر

نحوه تهیه خورشت کنگر

  1. برای درست کردن این خورش دلچسب ابتدا لازم است که تیغ‌های کنگر را جدا کنید و ساقه‌های آن را تمیز نمایید. سپس کنگرهای پاک شده را داخل یک ظرف پر از آب ریخته و روی آن‌ها مقداری نمک بپاشید. در این مرحله اجازه دهید تا گِل‌های کنگرها جدا شوند. سپس کنگرها را داخل آبکش بریزید و با آب فراوان حسابی بشویید.

  2. در یک قابلمه مناسب یک قاشق غذاخوری روغن مایع بریزید و اجازه دهید تا روغن کمی داغ شود؛ سپس یک پیاز متوسط را بردارید، آن را نگینی خرد کنید و پیازها را داخل قابلمه تفت دهید. حواستان باشد که لازم نیست پیازها بیش از حد سرخ شوند، چرا که خورش شما را تلخ خواهند کرد. در حد سبک شدن پیاز کفایت می‌کند.

  3. در حین سرخ شدن پیازها، مقداری زردچوبه، فلفل و رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه کنید و همه مواد را با هم تفت دهید تا رنگ رب کمی باز شود و آب جوش را اضافه کنید.

  4. در یک تابه جداگانه دیگر کمی روغن مایع ریخته و پس از داغ شدن روغن، کنگرهای شسته شده را به آن اضافه کنید. چند دقیقه‌ای تفت دهید و بعد به آن کمی آب اضافه کنید تا کنگرها هم کاملا بپزند.

  5. نیم ساعت قبل از سرو غذا، کنگرها را روی خورش بریزید و اجازه دهید تا با مواد دیگر بجوشند و مزه‌دار شوند.

  6. در پایان، مقداری آبلیمو یا آبغوره به همراه زعفران دم‌کرده به خورش کنگر خود اضافه کنید و در خورش را ببندید. زعفران طعم و مزه این خورش را دوچندان خواهد کرد؛ پس حتما آن را در مرحله آخر به خورش اضافه کنید

منبع: دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها