کوکو هویج

کوکو هویج بدون سیب زمینی | طرز تهیه کوکو هویج

کوکو هویج؛ ساده و بدون گوشت واسه شام امشب

A
۰

کوکو هویج را بدون نیاز به گوشت می توانید تهیه کنید تا یک غذای سریع و آماده برای دوستداران هویج درست کنید. شیوه تهیه را در ادامه بخوانید.

کوکو هویج یک غذای سریع و ساده برای شام و یا ناهار سبک است. حتی می توانید این نوع کوکو را تهیه کرده و در یخچال داشته باشید تا در مواقع خاص برای بچه هایتان یک لقمه میان وعده خوشمزه و سالم تهیه کنید. برای تهیه کوکو هویج نیازی به گوشت نداشته و این غذا می تواند برای گیاهخواران نیز مناسب باشد. شیوه تهیه را در ادامه می خوانید.

مواد لازم برای تهیه کوکو هویج

هویج ۳ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
سبزی معطر ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
آرد ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زیره سیاه به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:کتلت کینوا؛ خوشمزه ی رژیمی برای گیاهخوران

شیوه تهیه کوکو هویج

  1. ابتدا باید هویج ها را پوست بگیرید سپس رنده ریز بزنید و آن را داخل آبکش ریخته و فشار دهید تا اگر آب اضافی دارد خارج شود سپس داخل کاسه بریزید دقت کنید این کوکو به واسطه داشتن هویج اصلا طعم و مزه شیرینی ندارد و مانند دیگر کوکو ها می باشد زیرا از هویج خام استفاده شده است.

  2. تخم مرغ ها را داخل کاسه ریخته اگر تخم مرغ های شما سایز ریز است می توانید ۳ عدد استفاده کنید ولی اگر درشت است ۲ عدد کافی می باشد در ادامه پیاز را رنده ریز بزنید و آبش را گرفته و اضافه کنید.

  3. سیر را پوره کنید و اضافه کنید حالا باید سبزیجات معطر را اضافه کنید که می توانید از کمی ترخون و ریحون خشک شده یا نعنا خشک یا تازه استفاده کنید و مواد را هم بزنید در ادامه ادویه و نمک را اضافه کرده و در انتها آرد را اضافه کنید تا مواد منسجمی بدست بیاد.

  4. داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود می توانید برای تهیه این کوکو به دو صورت آن را سرخ کنید یا مانند کوکو سبزی همه مواد را داخل تابه پهن کنید و صبر کنید تا یک طرف مواد پخته شود سپس طرف دیگر را سرخ کرده و برش بزنید و یا می توانید با قاشق از مواد کوکو هویج برداشته و داخل روغن دانه دانه سرخ کنید و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و با نان تازه سرو کنید نوش جان.

منبع: پارسی دی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها