تاثیر رابطه زناشویی بر پوست

می دونستین رابطه زناشویی، زیبایی پوست رو صد درجه تغییر میده؟

A
۰

رابطه زناشویی باعث کاهش استرس می شود به همین دلیل رفع جوش پوستی و شادابی پوست را در بر دارد. دیگر خواص رابطه جنسی بر پوست را در ادامه می خوانید.

رابطه زناشویی میان زن و شوهر می تواند یکی از اصلی ترین و موثرترین اثر را بر زیبایی پوست داشته باشد. به طور کلی رابطه باعث کاهش استرس شده و رطوبت رسانی را زیاد می کند به همین دلیل آکنه ها از بین رفته و پوست دهیدراته می شود، در نتیجه پوست شاداب و سالمی خواهید داشت. در ادامه از خاصیت های رابطه زناشویی بر پوست بیشتر می خوانید.

رابطه زناشویی چه تاثیری بر پوست دارد؟

2 تا 3 بار برقراری رابطه جنسی در هفته مزایای فراوانی به دنبال دارد. بنابراین اگر رابطه جنسی در زندگی شما اولویتی ندارد بهتر است آن را به صدر کارهایی که باید انجام دهید اضافه کنید. افزایش در میزان هورمون استروژن در هنگام ارگاسم به‌علاوه فعالیت فیزیکی در رابطه جنسی می‌تواند سلامت پوست، مو و طول عمر را ارتقا بخشد. تأثیر رابطه جنسی بر زیبایی را با یکدیگر مرور می‌کنیم:

شاداب نگه داشتن پوست

مطالعات نشان داده بانوانی که رابطه جنسی دارند از سطوح بیشتری از استروژن برخوردار هستند. استروژن برای عملکرد پوست، رگ‌های خونی، فولیکول‌های مو، غده‌های چربی و ملانوسیت‌ها (سلول‌های تولیدکننده رنگ‌دانه) عنصری کلیدی به شمار می‌آید. به طور کلی استروژن، پوست را شاداب نگه می‌دارد. همچنین از سد پوستی حمایت می‌کند و همین امر باعث بهبود زخم و کاهش التهاب می‌شود.

بیشتر بخوانید:سیگار کشیدن چه ارتباطی با کاهش میل جنسی داره؟

جوان و سالم نگه‌داشتن پوست.

دیگر تأثیر رابطه جنسی بر پوست در جوان و سالم نگه‌داشتن آن است. رابطه جنسی گردش خون را افزایش می‌دهد. این امر پمپاژ اکسیژن به پوست را تسهیل می‌کند و منجر به ظاهری روشن‌تر در فرد می‌شود. بنابراین دلیل این‌که فرد بعد از رابطه جنسی پوستی شفاف‌تر دارد مشخص شد.

رابطه جنسی منظم اثرات طولانی‌مدتی در این خصوص دارد و می‌تواند به ما ظاهری جوان‌تر ببخشد. رابطه جنسی از طریق تولید استروژن، تولید طبیعی کلاژن را تقویت می‌کند. همچنین استروژن موجب ضخامت پوست شده و تولید هیالورونیک اسید را افزایش می‌دهد که جوانی و ظاهر انعطاف‌پذیر را به دنبال دارد. تولید طبیعی کلاژن از ایجاد لکه‌های پیری و افتادگی چهره جلوگیری می‌کند.

هیدراته‌کردن پوست

رابطه جنسی گردش خون را بهبود و به بدن میزان رطوبتی که برای سالم ماندن به آن نیاز دارد را می‌بخشد. علاه‌براین، تعریق در رابطه جنسی نقش ماسک صورت را برای پوست ایفا می‌کند. تعریق، کثیفی را از منافذ پوستی انسان دفع می‌کند و یکی از راه‌های مراقبت از پوست به شمار می‌آید.

شفافیت پوست

از آنجاییکه رابطه جنسی می‌تواند یک تمرین فیزیکی باشد آزادسازی نیتریک اکسید را تقویت می‌کند. آزادسازی نیتریک اکسید جریان خون و اکسیژن را در سراسر بدن افزایش می‌دهد. همین موضوع موجب می‌شود که بعد از رابطه جنسی ظاهری شفاف داشته باشید.

بعد از رابطه جنسی تقریباً هر یک از سلول‌ها می‌توانند نیتریک اکسید تولید کنند. نیتریک اکسید علاوه بر حفظ جریان خون، عملکرد سد پوستی و دفاع میکروبی پوست را تقویت می‌کند، بهبود زخم را به دنبال دارد و موجب مهار اثرات مضر پرتوهای محیطی مانند اثرات اشعه ماورابنفش خورشید می‌شود.

بیشتر بخوانید:چرا آقایون بعد از رابطه جنسی احساس خواب آلودگی دارند؟

کاهش استرس و جلوگیری از آکنه

زندگی پر از استرس است. راه‌های زیادی برای کاهش استرس وجود دارد؛ تمرین روزانه، مدیتیشن صبحگاهی، قدم زدن کنار ساحل و موارد دیگر. اما مطالعات نشان داده است که زوجینی که رابطه جنسی سالم و رضایت‌بخشی با یکدیگر دارند، استرس کمتری را تجربه می‌کنند. البته حین رابطه جنسی، فشار خون افزایش می‌یابد اما به طور کلی رابطه جنسی سطح فشار خون و استرس را کاهش می‌دهد. وقتی استرس داشته باشید محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال، هورمون آزادکننده کورتیکوتروپین ترشح می‌کند. وقتی این هورمون ترشح شود، تولید و رشد غده‌های چربی و به علاوه التهاب افزایش می‌یابد.

منبع: مو تن رو
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها