تخم شربتی برای لاغری | زمان مصرف تخم شربتی برای کاهش وزن

تخم شربتی ؛ جادوگری که می تواند وزن را کم کند

A
۰

تخم شربتی خواص زیادی برای سلامت گوارش دارد و می تواند در چربی سوزی و کاهش وزن موثر باشد. در این مطب از نحوه استفاده از تخم شربتی برای لاغری خواهید خواند.

از تخم شربتی می توانید برای مشکلات گوارشی استفاده کنید تا معده درد و سوءهاضمه را برطرف کنید. اگر تخم شربتی را با عسل یا خاکشیر ترکیب کنید؛ خواص زیادی برای سلامت بدن دارد و در فصل گرما و زمانی که احساس تشنگی زیاد دارید بهتر است با مقداری آب آن را ترکیب کنید تا عطش را برطرف کند. در این مطلب از خواص لاغرکنندگی تخم شربتی و نحوه مصرف آن توضیح داده ایم.

دلایل استفاده از تخم شربتی برای کاهش وزن

یکی از معروف ترین خواص تخم شربتی، خاصیت این داروی گیاهی برای لاغری است. تخم شربتی سرشار از ویتامین‌ها، اسید‌های چرب امگا ۳ و پروتئین است و به دلیل داشتن این‌ها موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و از این طریق منجر به کاهش وزن سریع می‌شود.

تخم شربتی کالری خیلی کمی دارد. تخم شربتی سرشار از فیبر است که باعث کاهش اشتها می‌شود از طرف دیگر تخم شربتی همانطور که می‌دانید آب را به خود جذب می‌کند و یک ماده‌ ژله‌ای اطراف آن را می‌گیرد که در معده هم این اتفاق میفتد و با جذب آب افزایش حجم پیدا کرده و موجب کاهش اشتها می‌شود. با کاهش اشتها از پرخوری جلوگیری کرده و در نتیجه به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. از دیگر خواص تخم شربتی کمک به رفع یبوست است که یبوست یکی دیگر از عواملی است که موجب اضافه وزن می‌شود.

تخم شربتی

بیشتر بخوانید:مضرات افراط در مصرف تخم شربتی

مقدار مصرف تخم شربتی برای لاغری

برای بهره مند شدن از فواید تخم شربتی در کاهش وزن یک نباید بیشتر از تا دو قاشق غذاخوری یا به عبارتی ۲۵ گرم از تخمه شربتی در طول روز مصرف شود. علاوه بر حالت نوشیدنی می‌توانید از دانه‌های تخم شربتی به شکل پودر در تهیه سوپ، آش، سالاد و یا محصولات لبنی استفاده کنید.

 زمان مصرف تخم شربتی برای لاغری

بهتر است از تخم شربتی نیم ساعت قبل از  هر وعده غذایی یا در بین روز هنگامی که ضعف دارید استفاده کنید تا از خواص تخم شربتی بهره‌مند شوید و تناسب اندام را تجربه کنید. همچنین می‌توانید هر روز صبح ناشتا یک لیوان تخم شربتی با مقداری عسل و آبلیمو مصرف کنید  و از فواید تخم شربتی برخودار شوید به این صورت که در تمام طول روز احساس سیری می‌کنید و به دفع بهتر هم کمک می‌کند

 

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها