دانه چیا برای کودکان | طریقه مصرف دانه چیا برای کودکان

مامان های خارجی برای سلامت بچه هاشون از این دانه استفاده می کنن!

A
۰

دانه چیا برای کودکان می تواند به بهبود خواب آن ها و تقویت پوستشان کمک کند. همچنین برای افزایش رشد مفید می باشد. نحوه مصرف دانه چیا برای کودکان را در ادامه می خوانید.

دانه چیا بیشتر در میان کسانی که تصمیم به سالم خوری دارند و یا در رژیم غذایی هستند؛ محبوب می باشد. این دانه سرشار از مواد مغذی است که در طولانی مدت می تواند شما را سیر نگه دارد. چیا را علاوه بر بزرگسالان؛ کودکان نیز می توانند استفاده کنند تا برای رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن آن ها مفید باشد. در ادامه درباره خاصیت و طریقه مصرف دانه چیا برای کودکان بیشتر می خوانید.

خواص دانه چیا برای کودکان

کنترل اشتهای کاذب کودکان دچار اضافه وزن

کودکانی که دچار اضافه وزن هستند می توانند با تهیه نوشیدنی از این محصول و استفاده از آن پیش از ناهار و شام با مهار اشتهای کاذب، به کنترل وزن خود کمک کنند.

درمان اختلالات خواب کودک

دانه چیا سرشار از مواد مغذی است که می‌توانند به آرامش اعصاب و بهبود خواب کودکان کمک کنند. مصرف منظم آن می‌تواند به تنظیم الگوهای خواب و ارتقای یک خواب راحت و عمیق کمک کند.

افزایش سطح انرژی و بهبود خلق‌و‌خوی بچه ها

دانه‌های چیا منبع خوبی از کربوهیدرات‌های پیچیده هستند که انرژی پایدار و طولانی‌مدتی را فراهم می‌کنند. این موضوع به افزایش سطح انرژی و بهبود خلق و خوی کودکان کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:بهبود همیشگی تنبلی تخمدان با مصرف دانه چیا

تقویت کلاژن‌سازی پوست کودکان

دانه چیا منبع غنی از ویتامین C است که نقش مهمی در تولید کلاژن دارد. کلاژن برای حفظ سلامت و استحکام پوست کودکان ضروری است.

ایجاد حس نشاط و سرزندگی در کودکان

امگا-۳ موجود در دانه چیا به بهبود عملکرد مغز و ایجاد حس نشاط و سرزندگی در کودکان کمک می‌کند.

حفظ سلامتی و تقویت رشد کودکان

با داشتن انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر، دانه چیا به حفظ سلامت کلی و تقویت رشد مناسب کودکان کمک می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

آنتی اکسیدان‌های موجود در دانه چیا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و کودکان را در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کنند.

تقویت رشد مو و ناخن کودکان

دانه چیا منبع خوبی از پروتئین و اسیدهای آمینه است که برای تقویت و رشد سالم مو و ناخن‌های کودکان ضروری است.

مقابله با رادیکال‌های آزاد

دانه چیا حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است که می‌توانند از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کنند.

دانه چیا برای کودکان

نحوه مصرف دانه چیا برای کودکان

مصرف دانه چیا برای کودکان نوپا و نوزادان می تواند دشوار باشد، اما در زمان انجام فرایند هضم، این روند به راحتی انجام می شود. برای این منظور می توانید با اضافه کردن یک یا دو قاشق چای خوری دانه چیا به وعده های غذایی کودک خود شروع کنید. آن گاه پس از یک دوره می توانید به تدریج مقدار دانه های چیا را افزایش دهید. با این حال قبل از افزودن یک مکمل غذایی به غذای فرزندانتان توصیه می شود که با یک متخصص اطفال مشورت کنید.

مصرف دانه چیا برای شیرخواران ۷ تا ۱۲ ماهه، روزانه ۵ گرم (معادل یک قاشق چای خوری) و برای سنین ۱ تا ۵ سال، روزانه ۱۰ گرم (دو قاشق چای خوری) توصیه می شود. در سنین پایین تر بهتر است حداقل آن را ۲۰ دقیقه و ترجیحا ۲ الی ۳ ساعت در آب ولرم خیساند و تنها لعاب آن را به غذای کودک افزود تا دانه های آن در گلوی کودک نپرد. دقت کنید که دانه چیا در داخل غذای کودک وجود نداشته نباشد چرا که ممکن است موجب مسدود شدن مری در کودکان شود.

بیشتر بخوانید:مصرف این دانه؛ فقط به بدنسازان توصیه میشه!

برای کودکان بالای ۵ سال، نوجوانان و بزرگسالان، مصرف روزانه ۲۰ تا۴۰ گرم (حدود یک و نیم تا سه قاشق غذاخوری) توصیه می شود. هم چنین بهتر است پیش از استفاده به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در آب ولرم خیسانده شود.

دانه چیا برای کودکان بزرگتر را می توان به صورت خیساندن در داخل آب و استفاده به صورت شربت و یا ترکیب در سایر غذاها استفاده کرد. دقت داشته باشید مصرف بیش از اندازه دانه چیا، باعث نفخ معده و یا بروز واکنش های حساسیتی مانند آبدار شدن چشم ها می گردد.

 

منبع: آرگا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها