کندر برای لاغری | بهترین زمان مصرف کندر برای لاغری

کندر رو چطوری مصرف کنیم تا لاغر شیم؟ | خواص کندر برای کاهش وزن

A
۰

ممکن است کندر به دلیل فوایدش برای دستگاه گوارش در کاهش وزن موثر باشد. اینفوگیاهی از صحت تاثیر کندر بر لاغری در ادامه توضیح می دهد.

کندر از دانه های گیاهی پرخاصیت است که نمی توان از خواص آن برای سلامت بدن چشم پوشی کرد. مهم ترین خاصیت کندر تقویت حافظه بوده و در کنار آن می تواند برای پیشگیری از دیابت و مبارزه با سرطان مفید باشد. اکا برخی آن را برای کاهش وزن مخصوصا در ناحیه شکم استفاده می کنند که در ادامه توضیح می دهیم آیا ممکن است یا خیر!

خواص جویدن کندر برای لاغری

خواص کندر برای سلامتی غیرقابل انکاره، اما وقتی صحبت از خواص کندر برای لاغری می‌شه، باید یکم بیشتر در مورد اون فکر کرد. راستش رو بخواید مقالات معتبر انگشت‌شماری وجود دارن که بتونن از لحاظ علمی تاثیر کندر روی لاغری رو اثبات کنن.

شاید در طب قدیم، به‌خاطر خاصیت ضدالتهابی کندر، فکر می‌کردن که این ماده می‌تونه باعث لاغری بشه؛ اما در حال حاضر هیچ مدرک علمی معتبری وجود نداره تا بتونه این فرضیه رو اثبات کنه.

دلیل دیگه‌ای که خیلی‌ها از خواص جویدن کندر برای لاغری استفاده می‌کنن اینه که باور دارن کندر باعث بهتر شدن اوضاع گوارشی اون‌ها می‌شه. عملکرد بهتر دستگاه گوارش و هضم بهتر غذا، می‌تونه روی کم‌شدن وزن تاثیر زیادی داشته باشه. اما جالبه بدونید که دانشمندها برای اثبات خواص کندر، بیشتر مطالعاتشون رو روی حیوانات انجام دادن تا انسان‌ها؛ پس هنوز راه دور و درازی برای اثبات خواص کندر برای لاغری در پیش داریم و اگه صرفا به‌خاطر لاغری قصد استفاده از کندر رو دارید، بهتره زیاد روی این ماده خوش‌بو حساب باز نکنید!

بیشتر بخوانید:خواص دارویی روغن کندر برای سلامت بدن

چطور از کندر استفاده کنیم؟

برای بهره‌مندی از خواص لاغری کندر، بهتره مقداری کندر رو به‌همراه سقز و مصطکی ترکیب کرده و خوب اون رو بجوید. اگه جویدن کندر برای شما سخته، می‌تونید یکی از روش‌ها زیر رو برای مصرف این ماده انتخاب کنید:

  •     دمنوش کندر

برای تهیه این دمنوش، یک قاشق چای‌خوری کندر رو داخل یک لیوان آب‌جوش بریزید و هم بزنید؛ بعد از اینکه کندرها داخل آب‌جوش حل شدن، روی لیوان رو بپوشونید و اون رو کنار بذارید. بعد از حدود ۲۰ دقیقه دمنوشتون آماده میل‌کردنه.

  •     ترکیب کندر و عسل

یکی‌دیگه از راه‌هایی که می‌تونید کندر رو میل کنید، مخلوط‌کردن کندر با عسله. برای آماده‌کردن این ترکیب، مقداری کندر رو پودر کنید و پودر کندر رو با مقداری عسل مخلوط کرده و در نهایت نوش‌جان کنید.

فرآیند کاهش وزن پیچیده‌تر از اون چیزیه که فکرش رو می‌کنید و به عوامل زیادی مثل میزان فعالیت بدنی، رژیم غذایی و میزان سوخت‌وساز بدنتون بستگی داره و جویدن کندر به تنهایی نمی‌تونه نقش چندان موثری در کاهش وزن شما داشته باشه. اگه می‌خواید از خواص جویدن کندر برای لاغریتون استفاده کنید، باید یک برنامه رژیم غذایی متعادل و فعالیت‌های ورزشی روزانه رو هم در کنار اون قرار بدید.

نکات مهم در مصرف کندر

  •     حتما کندر رو از جای معتبر تهیه کنید تا خالص و اصل باشه.

  •     حتما قبل از مصرف کندر با پزشک صحبت کنید تا قبل از مصرف، اگه حساسیتی دارید متوجه اون بشید.

  •     بهتره اگه قصد مصرف کندر رو دارید، هر بار فقط مقدار خیلی کمی از این ماده رو میل کنید تا بدنتون واکنش خاصی نشون نده.

 

منبع: کرفس
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها