کاهش اشتها در طب سنتی

طب سنتی چه راه حلی برای کاهش اشتها پیشنهاد میکنه؟

A
۰

طب سنتی مصرف دمنوش ها و یا ماساژ شکم را برای کاهش اشتها توصیه می کند. با دیگر تجویزات آن برای کاهش اشتها آشنا شوید.

اگر شما هم به دنبال راه حلی برای کاهش اشتها هستید پیشنهاد می کنیم از راهکارهای طب سنتی استفاده کنید. طب سنتی پیشنهاد به مصرف دائمی سبزیجات داشته و استفاده از عرقیات گیاهی و دمنوش ها را توصیه می کنند. در این مطلب از راهکارهایی که طب سنتی برای کاهش اشتها دارد صحبت می کنیم.

طب سنتی چگونه باعث کم کردن اشتها می‌شود؟

در طب سنتی نکته اصلی برای لاغری این است که جمع کالری‌های دریافتی شما از جمع کالری‌های مصرفی کمتر باشد. کاهش کالری دریافتی روزانه از طریق کاهش میزان مصرف غذا، ورزش کردن یا از طریق مصرف برخی مواد غذایی خاص مثل دمنوش‌ها و گیاهان امکان پذیر است. البته مجموع راهکارهای طبیعی در کنار هم نتیجه بهتری به بار خواهد آورد.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در طب سنتی در نظر گرفته می‌شود، طبع انسان است. از دیدگاه طب سنتی هر انسان ممکن است یکی از چهار طبع گرم و خشک، گرم و تر، سرد و خشک و همینطور سرد و تر زیر را داشته باشد. هرکدام از خوراکی‌هایی هم طبع خاص خودشان را دارند. بنابراین متخصصان طب سنتی همیشه ابتدا طبع مراجعه‌کننده را تعیین می‌کنند. این کار از روش‌های مختلفی مثل رنگ چهره و برخی خصوصیات جسمی و روحی انجام می‌شود. سپس از روی طبع فرد غذاها و رژیم مناسب ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید:با چند راهکار ساده ولع غذا خوردن رو کمتر کن

راهکارهای طب سنتی برای کاهش اشتها

طب سنتی پیشنهادات بسیار زیادی برای لاغری ارائه داده که باعث افزایش سوخت‌وساز، کاهش اشتها و چربی‌سوزی می‌شود. در ادامه به چند مورد از راهکارهای کم کردن اشتها با طب سنتی اشاره می‌کنیم:

  •     عرقیات گیاهی متناسب با طبع خود بنوشید

  •     دمنوش‌های متناسب با طبع خود بنوشید

  •     نیم ساعت پس از احساس گرسنگی به سراغ غذا بروید

  •     قبل از سیر شدن از غذا خوردن دست بکشید

  •     مصرف برخی مواد غذایی چاق‌کننده مثل برنج، ماکارونی و سیب‌زمینی را کاهش دهید

  •     همیشه همراه با غذا سبزیجات مصرف کنید

  •     ورزش‌های هوازی انجام دهید

راهکارهای طب سنتی برای آب شدن شکم

یکی از نکاتی که در طب سنتی بر روی آن تاکید می‌شود، سردی طبع است. یعنی از دیدگاه طب سنتی بسیاری از افرادی که شکم و پهلوی بزرگی دارند دارای طبع گرم بوده، اما سردی زیادی مصرف می‌کنند. به همین دلیل خوردن غذاهای گرم، به خصوص در وعده صبحانه، بسیار توصیه می‌شود. از دیگر راهکارهای طب سنتی برای آب شدن شکم عبارتند از:

  •     از مواد غذایی گرم مثل آویشن، نعناع، فلفل و دارچین زیاد استفاده کنید

  •     از مواد غذایی سرد مثل کاهو، هندوانه، خیار، گوجه و ماست دوری کنید یا اینکه آن‌ها را همراه با مقدار زیادی ادویه‌های گرم بخورید

  •     آب مزاج سرد و تر دارد. بنابراین خوردن آب زیاد باعث سردی بدن و چاق شدن شکم می‌شود.

البته نوشیدن آب برای سلامت بدن بسیار مهم است. به همین دلیل برای نوشیدن آب، می‌توانید از جوشانده ماءالعسل استفاده کنید. به این صورت که با ترکیب ۱ به ۳ عسل را با آب سرد مخلوط کنید و سپس آن را بر روی شعله کم بگذارید تا بجوشد. کف‌های حاصل از جوشیدن را با قاشق بردارید و جوشانده را نوش جان کنید.

ماساژ برای لاغری | روشی برای کاهش اشتها در طب سنتی!

شاید فکر کنید راهکارهای طب سنتی برای لاغری تنها به خوردن یا محدود کردن مصرف برخی خوراکی‌ها ختم می‌شود. اما جالب است بدانید که ماساژ نیز در طب سنتی برای کاهش اشتها پیشنهاد می‌شود. ماساژ باعث گرم شدن بدن شده و به این ترتیب چربی‌سوزی اتفاق میفتد. هرچند بهتر است که انجام ماساژ به صورت اصولی و صحیح باشد. از طرفی استفاده از برخی روغن‌های گرم مثل روغن سیاه‌دانه برای ماساژ بخش‌هایی از بدن مثل شکم توصیه می‌شود. با شروع فرآیند چربی‌سوزی، کاهش اشتها نیز اتفاق می افتد.

منبع: طبایع
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها