برنامه غذایی برای تابستان | کاش وزن افراد چاق در تابستان

لاغری در تابستان با این نکات غذایی

A
۰

کاهش وزن در تابستان برای افراد چاق و کسانی که لاغر هستند شرایط خاصی داشته که اینفوگیاهی در ادامه توضیح می دهد.

رژیم غذایی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند در تابستان می تواند کمی متفاوت باشد. در روزهای گرم ممکن است به دلیل مشکلاتی مانند گرمازدگی میل به خوردن غذای خنک بیشتر شود به همین دلیل بهتر است چه افرادی که اضافه وزن دارند و چه کسانی که لاغر هستند در مصرف غذا دقت داشته باشند. اینفوگیاهی برنامه غذایی مناسب برای افراد را در تابستان شرح می دهد.

برنامه غذایی تابستان

مهم ترین نکته ای که در ابتدا باید عنوان کنیم این است که حتما استفاده از مواد غذایی پرکالری را در تابستان کاهش دهید.

  • دلیل این امر این است که کالری زمانی که وارد بدن می شود به دلیل تغییرات و تاثیراتی که در متابولیسم بدن می گذارد موجب افزایش دمای بدن می شود. از این رو در تابستان به دلیل گرم بودن هوا باید دمای بدن تان در شرایطی باشد که کمتر احساس گرما کنید.

بیشتر بخوانید:تو دو هفته با رژیم دانمارکی یه اندام اروپایی بساز

  •  در تابستان به جهت اینکه هوا گرم می شود بسیاری از افراد گرما زده می شوند و با کاهش میزان اشتها روبرو می شوند. از این رو بهتر است که از نوشیدنی های سالم بیشتر استفاده کنید تا اشتهای مصرف مواد غذایی مقوی را داشته باشید.

  •  استفاه از غذاهای کم کالری و خنک می تواند از بهترین منابع تغذیه باشد. غذاهایی مثل اّب دوغ خیار از جمله مهم ترین غذاهایی است که در این فصل مورد استقبال قرار می گیرد.

  •  استفاده از انواع میوه های تازه و سالم نیز می تواند تا حد زیادی به بهبود وضعیت اشتها و آب رسانی بدن کمک کنند.

رژیم غذایی برای افراد لاغر در تابستان

کسانی که لاغر هستند و وزن زیادی ندارند اگر در تابستان غذاهایی استفاده کنند که پرکالری است دمای بدن شان افزایش خواهد داشت و دو امر منفی برایشان رخ خواهد داد:

ابتدا اینکه در اثر افزایش دمای بدن احساس گرمای بیشتری می کنند. احسای گرمای بیشتر آنها را با بی اشتهایی و گرما زدگی روبرو می سازد. بنابراین وعده های غذایی اینان کاهش خواهد داشت. نتیجه ی تمامی این موارد لاغری بیشتر این افراد است. بنابراین باید تمامی توصیه های فوق را رعایت کنند و وعده های سبک اما انرژی بخش را استفاده کنند.

رژیم غذایی افراد چاق در تابستان

افراد چاق بهتر است که در این فصل از مواد غذایی ای استفاده کنند که موجب افزایش وزن نمی شود ولی در عین حال به آنها انرژی لازم را می دهند تا بتوانند فعالیت های روزانه و شغلی خود را داشته باشند.

کاهش میزان اشتها و کاهش مصرف غذا موجب می شود که افراد چاق با سوء تغذیه روبرو شوند و اثرات منفی در سلامت بدن شان داشته باشد. بنابراین لازم است که اینان توصیه های لازم را رعایت کنند تا به نحو احسن این فصل پشت سر گذاشته شود.

بیشتر بخوانید:رژیم فلکسترین چیه و چه تاثیری رو وزن داره؟

در تابستان چه غذاهایی بخوریم ؟

فراموش نکنید که سبک غذا خوردن شما در فصل های مختلف باید متفاوت باشد چرا که این تفاوت اگر وجود نداشته باشد باعث می شود که شما دچار بیماری و ناراحتی های گوناگون شوید، در این فصل از خوردن ادویه های گرم و تند به همراه غذاهای شور و پر نمک پرهیز کنید چرا که خود عاملی برای اذیت و ایجاد بیماری در فصل تابستان می باشد.

غذاهای سرخ کرده و تفت داده به همراه شیرینیجات نیز یکی دیگر از این ممنوعیات غذایی در فصل تابستان می باشد که از عامل های تشدید گرمازدگی و بیماری در افراد نیز به شمار می رود، اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که دارای طبع بدنی گرم و خشک هستید بیشتر از دیگر افراد مراقب وعده های غذایی خود در تابستان باشید.

 

منبع: هرا کلینیک
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها