لاغری سریع ران در یک هفته | رژیم برای لاغر شدن ران

برای لاغر شدن ران ها چی بخوریم؟

A
۰

اگر دغدغه شما تنهایی کاهش وزن در ناحیه پا و به خصوص ران است بهتر است این مطلب را بخوانید تا با شیوه لاغر کردن پاها آشنا شوید.

لاغری پا برای اغلب افراد مخصوصا کسانی که اندام گلابی شکل دارند؛ دغدغه بوده و بیشتر دنبال راهکار برای کاهش وزن موضعی هستند. در اصل باید دانست که هیچ راهکاری برای لاغری تنها در ناحیه پا وجود ندارد اما شما می توانید با برخی راهکارهای غذایی و کنترل تغذیه و همچنین تغییر سبک زندگی این قسمت از بدن را لاغر کنید. اینفوگیاهی در ادامه درباره راه حل های کاهش وزن در ناحیه پا بیشتر توضیح می دهد.

تغذیه سالم برای لاغری پا

هیچ رژیم خاصی وجود ندارد که به طور اختصاصی مربوط به لاغر شدن ران پا باشد. در واقع اگر مقدار کالری که در روز می‌سوزانید از مقدار کالری دریافتی شما بیشتر باشد، شاهد کاهش وزن خود خواهید بود که این لاغری شامل ران پا نیز شده و در نتیجه ران‌هایی لاغرتر خواهید داشت. پیشنهاد متخصصان برای تغییر در رژیم غذایی با هدف کاهش وزن به شرح زیر است:

  •     مصرف انواع میوه‌ها و سبزیجات

  •     مصرف غلات کامل مثل برنج قهوه‌ای و نان‌های سبوس‌دار

  •     افزایش مصرف پروتئین از طریق مصرف انواع دانه‌ها و مغزها، گوشت‌های بدون چربی، حبوبات و تخم مرغ

  •     استفاده از روغن‌های مفید مثل روغن زیتون و روغن انواع مغزها

 بیشتر بخوانید:بهترین انتخاب برای کم کردن بیشتر دردهای جسمانی

نقش رژیم غذایی در لاغر شدن ران پا

برای لاغر شدن می‌‎توانید از غذاهای پرفیبر کمک بگیرید که بیشتر شامل میوه‌ها و سبزیجات می‌شوند. خوراکی‌هایی که حاوی فیبر هستند برای هضم و جذب در دستگاه گوارش به زمان زیادی نیاز دارند و به همین دلیل است که خوردن آنها موجب می‌شود شما برای مدتی طولانی کاملا سیر مانده و احساس گرسنگی نکنید. استفاده کمتر از کربوهیدرات و افزایش مصرف پروتئین و چربی‌های مفید نیز یکی دیگر از راهکارهایی است که معمولا افرادی که در پی کاهش وزن هستند، از آن استفاده می‌کنند و برخی از تحقیقات نیز اثربخشی این روش را تائید کرده‌ان

لاغر شدن ران پا با ورزش

ورزش‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند می‌توانند موجب تقویت عضلات پا شده و همزمان سبب کاهش چربی‌های تجمع یافته در قسمت ران پا نیز شوند:

  •     دوچرخه‌سواری یکی از بهترین ورزش‎‌هایی است که با تقویت ماهیچه‌های پا همزمان موجب کاهش وزن شده و در حفظ سلامت قلب و عروق نیز نقش مهمی دارد. با دوچرخه سواری توده چربی در سراسر بدن در حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

  •     دویدن در هر 30 دقیقه موجب می‌شود تا فرد به طور متوسط 295 کالری را بسوزاند. دویدن به طور خاص روی عضلات پا تمرکز داشته و به تقویت و چربی‌سوزی این ناحیه کمک می‌کند. اگر در تمرین دویدن خود از پله‌ها نیز بالا بروید، قطعا کالری بیشتری سوزانده شده و لاغری به شکل بهتری امکان‌پذیر می‌شود.

  •     اگر در شهری ساحلی زندگی می‌کنید، هر روز 20 دقیقه پیاده‌روی در ساحل می‌تواند در کوچک کردن سایز ران‌های شما بسیار موثر باشد.

  •     رقص باله برای خوش‌فرم کردن ران‌های شما یکی از ایده‌آل‌ترین ورزش‌های ممکن است که به لاغری نیز کمک می‌کند.

  •     ورزش‌های دیگری همچون شنا، گلف، فوتبال، والیبال، بسکتبال، تمرینات کاردیو و … نیز می‌توانند در لاغر شدن ران پا تاثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید:با رژیم ارتشی مثل نظامی ها سفت و سخت وزن کم کن

نکاتی برای از بین بردن چربی روی ران

همان‌طور که گفتیم لاغر کردن موضعی اندام‌های بدن کار آسانی نیست اما علاوه بر موارد یاد شده در بالا نکات زیر را نیز در نظر بگیرید تا موفق‌تر عمل کنید:

  •     علاوه بر اینکه رژیم غذایی را رعایت می‌کنید، سعی کنید وعده‌های غذایی خود را افزایش داده و هر بار مقدار کمی غذا بخورید. این کار خیلی بهتر از این است که 3 وعده غذایی حجیم مصرف کنید.

  •     چربی‌های اشباع شده را از رژیم غذایی خود حذف نموده و به جای آن از چربی‌های مفید مثل روغن زیتون یا روغن کنجد استفاده نمایید.

  •     در هرم غذایی لبنیات یکی از مهم‌ترین خوراکی‌هایی هستند که شما نیز نباید از آنها چشم‌پوشی کنید اما سعی کنید از لبنیات کم‌چرب به جای پرچرب بهره بگیرید.

  •     نوشیدنی‌های گازدار مثل نوشابه را به دلیل داشتن قند بالا به طور کلی از رژیم غذایی خود حذف نمایید.

  •     استرس عاملی برای پرخوری و اضافه وزن است بنابراین با دور نگه داشتن خود از اضطراب و استرس قطعا به حفظ تناسب اندام خود کمک خواهید کرد.

منبع: مثبت مگ
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها